پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۱۱
۰
در مراسم یادواره شهیدان قاسم سلیمانی و قاسم میرحسینی در ایرانشهر مطرح شد؛

راز ماندگاری سردار دلها فراموش نکردن راه شهدا بود/ کمال عبودیت به‌ برکت شهادت حاصل می‌شود

امام جمعه ایرانشهر گفت: جا ماندن از غافله شهیدان باعث حسرت است و کمال عبودیت به‌ برکت شهادت حاصل می‌شود.
راز ماندگاری سردار دلها فراموش نکردن راه شهدا بود/ کمال عبودیت به‌ برکت شهادت حاصل می‌شود




به گزارش پهره؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در یادواره شهیدان والامقام سپهبد شهید سلیمانی و سردار میرحسینی بیان کرد: مقام شهید و شهادت مقام تاثر و تاسف نیست، بلکه مقام حسرت‌ و غبطه است.

وی افزود: کسانی که از غافله شهیدان جا ماندند، زمانی که این موضوع را به‌ یاد می‌آورند، حسرت می‌ خورند پس شهادت مقام تاثر و تاسف نیست بلکه حسرت‌ و آرزو است.

‌این خطیب جمعه تصریح کرد: کمال عبودیت به‌ برکت شهادت حاصل می‌شود.

در ادامه علی شعبانی، فرماندار شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه شهیدان فقط خدا را می‌بینند، بیان کرد: شهیدان دنبال شهرت نیستند، بر روی مزار برخی از آنان حتی اسم‌شان نوشته نشده‌ است.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین سیره شهیدان برای جوانان‌ و نوجوانانی که دوران جنگ‌ و جبهه را درک نکردند، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: "تکراری کردن یادواره‌های شهیدان اصلا مورد قبول نیست، نباید صوری‌ و ظاهری باشد و در یادواره‌ها به‌ یک سخنران، ذکر مصیبت‌ و شعر اکتفا کنیم".

فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: نسل جدید نباید فقط با تعداد شهیدان آشنا شود بلکه آشنایی با سیره شهیدان‌ و شناخت دقیق از سبک زندگی آنها نیز ضروری است.

در ادامه داود شهرکی، معاون اموراقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این انقلاب به دست جوانان سپرده شده و آنان در تمام زمینه ها درحال درخشش هستند، افزود: در  طول هشت سال دفاع مقدس امکانات و تجهیزات زیادی توسط ۳۸ کشور به صدام خبیث واگذار شد اما خون همین شهدا اجازه واگذاری یک وجب خاک را نداده بود.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام بدون امکانات به جنگ رفتند و دلیرانه جنگیدند تا ما در آرامش باشیم پس باید این روز و دهه فجر را با جان و دل گرامی بداریم و قدردان شهدا و‌ خانواده آنها باشیم.

در ادامه سردار رضا حجتی، همرزم شهیدان میرحسینی و سلیمانی و راوی دفاع مقدس با بیان اینکه باید وصیت شهیدان مطالعه شود، چرا که همه آن‌ها التزام به ولی فقیه و‌ حجاب، مد نظرشان بود پس باید رعایت و پیروی کنیم، بیان کرد:جهاد تبیین یعنی بازگو کردن وصیت نامه شهدا تا این فرهنگ غنی را با برگزاری همین یادواره ها به نسل های پس از جنگ‌ و‌ نسل امروز جوان انتقال دهیم. 

وی افرود: دست خانواده همه رزمندگان و شهدا را بوسه میزنیم چرا که هر چیزی در حال حاضر از جمله امنیت و آرامش و استقلال داریم مدیون رشادت‌ها و ازخود گذشتگی های این عزیزان هستیم.

حجتی راز ماندگاری سردار سلیمانی را فراموش نکردن راه شهدا دانست و عنوان کرد:  رد پای بچه‌های سیستان و بلوچستان در همه عملیات‌های دوران دفاع مقدس مشهود بود.

وی عنوان کرد: حاج‌ قاسم سلیمانی با تمام وجودش باور کرد که شهدا زنده هستند و از توانمندی شهدا استفاده کرد و در زندگی‌اش شهیدان را فراموش نکرد. 

انتهای خبر/
کد مطلب: 430291
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *