يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۰۰
۰
یادداشت؛

تداوم انقلاب اسلامی توام با مکتب امام بوده است

مکتب امام خمینی (ره) ضامن پیروزی ملت انقلابی ایران است.
تداوم انقلاب اسلامی توام با مکتب امام بوده است

به گزارش پهره حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در یادداشتی نوشت؛ غرب تصورش این بود که بعد از رحلت امام خمینی(ره) آرمان‌ها، تفکر و جنبش بیداری اسلامی با رفتن آن بزرگوار کارش تمام می‌شود.

در واقع این پنداشت ساده لوحی بیش برای غرب نبود که احساس می‌کرد با رفتن امام راحل تمام موضوعات تفکر، آرمان‌های جمهوری اسلامی تمام شدنی است.

در دنیایی که ما قرار داریم دنیای عصر حضور مکاتب و نظریات جدید است و کمتر از یک دهه مانایی دارد و در کنار این نظریه هایی که داده می‌شود که کمتر از یک دهه دوام پیدا نمی‌کند یک استثنا برای تاریخ ماندگار شده و آن هم مکتب امام است.

اگر ما تفکر و مکتب را مشاهده کنیم متوجه خواهیم شد که روز به روز برای جامعه جهانی شاداب‌تر و با تفکر بهتر برای جوامع حرفی برای گفتن دارد و از طرفی همین تفکر نوید تفکرهای جهل را برای ما تعیین و مکاتب جهل را برای ما بیان کرده است.

همه انقلاب‌هایی که تاکنون در دنیای معاصر شکل گرفتند اسمی بیش در دنیای امروز نداشتند ولی انقلابی که ما امروز مشاهده می‌کنیم بیش از ۴۳ سال و روز به روز درخشنده تر پیش می‌رود و این همان انقلاب اسلامی ایران است‌.

در حقیقت امروز ما نیاز به این تفکر داریم، جامعه وی مردم باید با این مکتب تجدید عهد کنند و از تمام بحران ها که دنیای استکبار به وجود آورد و از این بحران ها ایران اسلامی گذر کرد به واسطه همین مکتب امام راحل بود.

توجه به مردم یک اصل است و امام خمینی(ره) اصل را بر مردم سالاری دینی قرار داد و زمانی که اساس و شالوده کار حاکمان قبلی بر این بود که مملکت صاحب دارد و آن را از آن خود می دانستند، مردم را رعیت به شمار می‌آوردند امام آمد و این استبداد و دیکتاتوری را از مردم برداشت و در این مکتب برای ما روشن کرد و تبدیل به حکومت مردمی نظام را قرار داد.

در مکتب امام توجه به محرومین یک اصل است و اعتقاد آن بزرگوار این بود که به محرومین رسیدگی شود.

انتهای خبر/
  
کد مطلب: 430480
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *