دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۵۵
۰
سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر:

حاشیه شهر ایرانشهر در حصار نخاله های ساختمانی توسط شهرداری پاکسازی شود

سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: شهرداری در زمینه ساماندهی نخاله‌های ساختمانی حاشیه شهر اقدام کند.
حاشیه شهر ایرانشهر در حصار نخاله های ساختمانی توسط شهرداری پاکسازی شود




 




به گزارش پهره؛ مهرداد جهاندیده در جلسه کارگروه پسماند شهرستان ایرانشهر بیان کرد: وضعیت سلامت آب چاه‌های شرب شماره ۹ واقع در حاشیه شهر توسط اداره آبفا و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر مورد بررسی فنی و آزمایشگاهی قرار گیرد و نتیجه ظرف یک هفته به فرمانداری این منطقه اعلام شود.

وی با اشاره به عدم انجام تعهدات و مصوبه جلسه قبل کمیته پسماند از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، افزود: وضعیت زباله های عفونی و سفتی باکس‌های بیمارستان های خاتم الانبیا و ایران، مراکز درمانگاهی دولتی، و خصوصی، مطب ها، آزمایشگاه‌ها، دندان پزشکی ها باید از طریق قرارداد با بخش خصوصی فعال در این زمینه ساماندهی کند. 

این مقام مسئول با بیان اينکه بخش حمل زباله عفونی به خودرو ویژه حمل استاندارد باید تجهیز شود، تصریح کرد: زباله‌های بی‌اثرسازی شده، پس از حمل با خودروی استاندارد در محل سایت زباله های عفونی جداگانه به صورت اصولی دفن بهداشتی شود و ظرف مدت یک ماه نتیجه را به فرمانداری و دبیرخانه کمیته پسماند اعلام کنند. 

  وی با بیان اینکه شهرداری ایرانشهر در خصوص زباله‌های عادی باید نسبت به جمع آوری آن‌ها برنامه زمانی مشخص کند، خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی عمومی، بهبود ناوگان خودرویی، دفن اصولی زباله در سایت، جلوگیری از زباله سوزی در سطح معابر و سایت دفن زباله و جمع آوری نخاله های ساختمانی و پاکسازی محل‌های دپوی نخاله های ساختمانی در حاشیه شهر و
جمع آوری لاستیک های فرسوده اقدام کند و این موارد را باید در دستور کار خود قرار بدهد. 

وی اضافه کرد: همچنین واحدهای صنفی از جمله آپارتی  که ضایعات خود را رهاسازی می کنند و به اخطاریه های‌ شهرداری توجه ندارند نسبت به پلمب آنها اقدام شود.

جهاندیده اظهار کرد: طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی فاز دوم هر چه سریعتر به فرمانداری و محیط زیست تحویل بدهند.

وی گفت: اخطاریه در خصوص اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز مدیریت پسماند های خانگی و عفونی از طریق مرکز استان پیگیری شود.

 سرپرست فرمانداری ایرانشهر عنوان کرد: اخطاریه برای واحدهای مرغ فروشی و کشتار دام و کشتارگاه در خصوص جمع‌آوری ضایعات کشتار و ساماندهی پسماندها و زایدات ناشی از کشتار صادر شود.

وی ادامه داد: گشت مشترک جهت بررسی و نظارت بر مدیریت پسماند و زایدات ناشی از کشتار دام و مرغ زنده در سطح شهر انجام پذیرد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430494
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *