شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ ۰۰:۵۷
۰
امام جمعه شهرستان ایرانشهر:

تکیه بر فرهنگ ولایت موجب عزت، عظمت و سربلندی است

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: وحدت و عزت، عظمت و سرافرازی امت اسلامی از برکات و ثمرات پیروی از ولی فقیه در ابتدا ولایت از معصوم است.
تکیه بر فرهنگ ولایت موجب عزت، عظمت و سربلندی است






حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت پیام غدیر به جهانیان عبارت است از اینکه امتداد رهبری امت اسلامی در جهت هدایت و سعادتش بستگی به پیروی از رهبر الهی دارد.

 وی افزود: لذا در قرآن کریم توجه به امامان نار و نور شده که در این کتاب مقدس آمده تبعیت امامان نور را برای جامعه اسلامی مشخص می‌کنیم و روی همین مبنا از ناحیه وحی، سعادت و سلامت، رضایت از دین کامل را از تبعیت از امام معصوم و همچنین از امتداد رسالت پیامبر(ص) پیروی از یک فردی که منتخب است که جامعه ایمانی بر وحی را در دستور کار خودش قرار دهد.

این خطیب جمعه تصریح کرد: در واقع پیام فقیه عبارت از این است که سعادت هر جامعه‌ای بستگی به پیروی و تبعیت از امامی است که از ناحیه وحی برای مردم معرفی می‌شود و کسانی که این را دارا باشند و شرایط خاص خودشان را داشته باشند  در جهت تبعیت ولی فقیه در دوران خودشان باید اقدام کنند.

 وی اظهار کرد: قطعاً هم امروز کسی که نیازهای امت اسلامی و جامعه ایمانی را در جهت اعتلا و در راستای سربلندی این جامعه توجه دارد و پرچم دین را برافراشته نگه می‌دارد در دوران ما این ولایت فقیه و رهبری جامعه امروز ما را آیت الله خامنه‌ای دارند.

 وی اضافه کرد: در حقیقت نمی‌شود کسی که مدعی اسلام باشد و خودش را بی‌نیاز از رهبران دینی و خصوصاً آن‌هایی که هم ارجاع شده است که ولی فقیه هستند خودشان را بی‌نیاز از این مطلب بدانند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در مقابل دشمن پرچم بلند احیای دین را عظمت و سربلندی جامعه اسلامی توسط ولی فقیه بلند است و این را مشاهده می‌کنیم و نمی‌شود انسان از این انسان ایمانی غافل باشد چرا که عزت، عظمت، اعتلا و سرافرازی امت اسلامی در طول پیروزی انقلاب اسلامی توسط دو امام جامعه اسلامی برای ما رقم خورده و ما این برکات و ثمرات پیروی از ولی فقیه را در ابتدا ولایت از معصوم است را شاهد هستیم و برکات و ثمراتش قطعاً مشهود است.

 حجت الاسلام بزمانی تصریح کرد: امت اسلامی نمی‌تواند از آن، به جهت موضوعات مختلف بهره‌مند شود و امت اسلامی از مسئله وحدت و هم افزایی قرآنی که امروز توصیه ولی فقیه است می‌تواند بهره‌مند شود و در مسائل مختلف می‌توانند کمک حال باشد.

وی اضافه کرد: در توصیه‌های اخیر رهبری این را مشاهده کردیم که در پیام حجشان این را بیان کردند که حتی از ظرفیت حج هم می‌شود به جهت مقاصد مختلف اعتلا و سربلندی خودشان با مسئله هم وحدت و معنویت استفاده بیشتری را ببرند و مواظب نقشه دشمن نیز باشند.

 امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: دشمن بعد از جنگ جهانی اول و دوم این وحدت و هم افزایی امت اسلامی را که مورد هدف قرار داده بود یک بار دیگر با وحدت و همدلی در محور ارزش‌های دینی این عزت و عظمت را نیز در حوزه دنیا و هم آخرت شاهد باشند. 

انتهای خبر/
کد مطلب: 430536
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *