شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۴۷
۰
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم رژه نیروهای مسلح:

هفته دفاع مقدس ارج‌نهادن به مجاهدت‌های خالصانهٔ رزمندگان است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس ارج‌نهادن به مجاهدت‌های خالصانهٔ رزمندگان عزیز ما در طول دفاع مقدس است بزرگوارانی که حماسه آفریدند.
هفته دفاع مقدس ارج‌نهادن به مجاهدت‌های خالصانهٔ رزمندگان است
 
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از زاهدنیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی محامی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، بیان کرد: آنان از اسلام، ایران و انقلاب اسلامی با همه وجود دفاع کردند و تمامیت ارضی کشور را حفظ کردند و توانستند عزت و افتخار را برای ملت ما بیافرینند و زمینه پیشرفت را برای مردم فراهم کنند و الگوی خوب برای مجاهدت خالصانه و جهاد فی‌سبیل‌الله و خدمت به مردم ارائه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروزه نیازمند شناخت این الگوها و فرهنگ دفاع مقدس هستیم برای پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف برای مدیریت کشور رشد در عرصه اقتصاد و اصلاح معیشت مردم برای ارتقا سطح فرهنگ مردم و برطرف‌شدن مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مردم باید فرهنگ جهاد، تلاش و مقاومت در راه خدا و بندگی و خدمت به خلق خدا و سرمایه‌گذاری با تمام وجود برای رسیدن به اهداف مقدس را یاد بگیریم و این الگوها را نیز به‌خوبی یاد بگیریم و به‌درستی بشناسیم و از آن‌ها درس بگیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند توفیق عنایت کند تا با مدیریت بهتر و تلاش شبانه‌روزی خدمات بیشتری را به مردم عزیزمان ارائه کنیم و این دفاع مقدس ارج‌نهادن به تمام تلاش‌های بزرگان و رزمندگان است، دفاع مقدس گرامیداشت خدمات و عرض ادب به خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان سرافراز است.

وی گفت: همه آنانی که در این عرصه افتخار آفریدند ضمن گرامی داشت راه شهدا پیمان بستن با شهدا برای ادامه راه آنان و تلاش برای گسترش فرهنگ عزت و افتخارآفرین آنان است تلاش برای تعمیق فرهنگ جهاد و ایثار در بین ملت ایران و ملت اسلامی است و هسته‌های مقاومت در جای‌جای ملت‌های اسلامی شکل‌گرفته که تجلی ظهور فرهنگ اسلامی است.

یکی از دستاوردها بزرگ دفاع مقدس بسیج همگانی مردم دلاور ایران است

امیر دریادار بابک بلوچ، معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش گفت: دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی را به دنبال داشته یکی از آنان بسیج همگانی مردم بوده است که این نشان از وحدت ملی است.

وی افزود: سلام بر امام راحل و سلام بر همه شهیدان آنان که بیابان‌های میانی و غرب کشور را با خون خود رنگین ساختند و عزت و سرفرازی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند آنان که بعد از سال‌ها عطر خونشان مشام ملت ایران و مسلمانان جهان را مملو از شادی و غرور می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: سلام و درود بر همه رزمندگان و خانواده آنان که مسیر درست مقاومت در برابر متجاوزان را بااخلاق، رفتار، صبر و استقامت را به ما آموختند و می‌آموزند، سلام و درود بر فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری مدظله‌العالی که امروز وحدت، استقامت، قدرت و ایستادگی ما در سایه رهنمودهای آن عزیز است.

وی تشریح کرد: دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی را به دنبال داشته که یکی از آنان بسیج همگانی مردم دلاور ایران بوده است که نشان از وحدت ملی، اسلامی و الزام جمعی ایرانیان به حفظ منابع و مرزها و سرمایه‌های ملی کشور بوده است.

دریادار بلوچ گفت: دفاع مقدس به آنانی که چشم طمع به گنجینه‌های کشور دارد فهماند که با زر، زور و تزویر نمی‌توانند به کشور ایران طمع داشته باشند و ملت این چنین متحد را به استثمار خود درآورد نقش با ارزشی در توسعه سیاسی کشور داشته است چنانچه به گفته کارگاهان سیاسی ضرورت اجتناب‌ناپذیر هر توسعه‌ای عبور از بحران‌ها است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: جنگ با شرایط دشوارش یکی از بحران‌هایی بود که نظام نوپای ما با عبور از آن زمینه توسعه همه‌گیر اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و زمینه‌های خودباوری را فراهم آورد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، جنگ ابرقدرت‌های دنیا با ایران بود.

وی اذعان کرد: اگر از جنگ به‌عنوان حماسه بزرگ دفاع مقدس یاد شود ازآن‌جهت است که فرزندان رشید کشور با بضاعت ناچیز به مصاف کسانی رفتند که وسایل پیشرفته جنگی برخوردار بودند؛ ازاین‌رو دفاع مقدس نماد استقامت و سمبل پیروزی در پیشرفته‌ترین عرصه در رقابت‌های جهانی به شمار می‌رود.

دریادار بلوچ مطرح کرد: نیروهای مسلح پیروزی‌های بزرگی را در هشت سال دفاع مقدس آفریدند که دشمنان هرگز آن را باور نمی‌کردند در زمانی که هنوز موتورهای هواپیماهای عراقی در باندهای فرودگاه عراق خنک نشده بود تیزپروازان نیروی هوایی ایران با اجرای عملیات انتقام و در ادامه کمان ۹۲ و سلسله عملیات بعدی حرکت رو به جلویی نیروهای پیش‌رونده عراق را متوقف کردند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز ۶۷ روز از آغاز جنگ نگذشته بود که هم‌زمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دلاورمردانه و با شکست نیروی دریایی عراق پرونده آن را تا پایان جنگ بستند یک سال بیشتر از تجاوز نگذشته که عملیات بزرگ حصر آبادان را نیروهای مسلح رقم زدند و به دنبال آن فتح بستان، فتح‌المبین و فتح خرمشهر در سال ۶۱ رقم خورد هر روز و هر روز پیروزی جدیدتر را تا عملیات والفجر ۸ رقم زدند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی بیان کرد: و همچنین در عملیات‌های دیگر مثل فاو و عملیات محور غرب پیروزی‌های بزرگی را آفریدند، گرچه در این جنگ به جان عزیزان ما صدماتی وارد آمد و عزیزترین فرزندان این مرزبوم تقدیم شدند و خسارت‌های مادی نیز وارد شد ولی گویی که ملت شریف باقدرت جدید آفریده شد ملتی که در طول این ۸ سال دفاع مقدس به خودباوری رسیده است.

وی تشریح کرد: در سال‌های ابتدای جنگ کشور توانایی ساخت سیم‌خاردار را به میزان کافی نداشت و سایر کشورها نیز از فروش این محصول خودداری می‌کردند؛ ولی امروز به یمن خودباوری کشور در ساخت پیچیده‌ترین تجهیزات نظامی از جمله؛ تانک، هواپیما، ناوشکن، زیردریایی، سامانه‌های موشکی، راداری و… به خودباوری و خودکفایی رسیده است.

بلوچ گفت: به یمن خودباوری رزمندگان کشور درحالی‌که تمام دنیا از رژیم بعث حمایت می‌کرد مرز کشور دست نخورد؛ لذا امروز به منزله قدرشناسی از دلاور از مردان دفاع مقدس اعم از زن و مرد پیر و جوان که این حماسه بزرگ را رقم زدند گرد هم آمدیم تا نشان دهیم ادامه‌دهنده راه این بزرگان بوده، هستیم و خواهیم بود و راه شهیدان و امام شهدا را تحت رهبری امام فرزانه و حکیم ادامه می‌دهیم.

وی در پایان مطرح کرد: از همه عزیزان و دست‌اندرکاران می‌خواهم تا نسل جوان و نسل‌های آینده را با حماسه بزرگ دفاع مقدس آشنا کنند تا این فرهنگ عظیم که مایه افتخار اسلامی است به فراموشی سپرده نشود؛ بلکه روزبه‌روز گسترش یابد.

دفاع مقدس فعل «ما می‌توانیم» را اثبات کرد

سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ضمن ابراز خیر مقدم به حاضرین در این برنامه اظهار کرد: فرهنگ مقدس دفاع مقدس فعل «ما می‌توانیم» را در اذهان مردم و مسئولین ما نهادینه کرد و یک پدیده نادر و بی‌نظیر در تاریخ ایران اسلامی است.

وی افزود: دفاع مقدس یک فرهنگ است، فرهنگی که مظهر معنویت و دین داری، مظهر آرمان خواهی، مظهر ایثار و از خودگذشتگی، مظهر مقاومت و شجاعت، مظهر تدبیر و مدیریت و مظهر توکل به قدرت لا یزال الهی است.

فرمانده سپاه سلمان گفت: دفاع مقدس اثبات کرد که می‌شود با تکیه بر قدرت الهی از همه گذرگاه‌های دشوار عبور کرد و می‌شود در مقابل دشمن ایستاد و آنان را وادار به عقب نشینی کرد.

شفائی تصریح کرد: فرهنگ مقدس دفاع مقدس فعل «ما می‌توانیم» را در اذهان مردم و مسئولین ما نهادینه کرد؛ فرهنگی که به همگان ثابت کرد راه درست مقاومت است.

وی افزود: در آن زمان دشمنان قسم خورده ما آمده بودند تا بمانند و کشور را تجزیه کنند؛ آن‌ها آمدند تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند تا به همه جهان ثابت کنند کسی که در مقابل نظام زر و زور آن زمان بایستد محکوم به شکست است.

شفائی در ادامه گفت: ایران اسلامی توانست با اتکا به این فرهنگ مقدس در مقابل دشمن بایستد و آنان را شکست دهد.

وی افزود: ما وظیفه داریم این فرهنگ عظیم را به نسل‌های آینده منتقل کنیم؛ ما می‌دانیم که با همین فرهنگ مقدس می‌شود در ادامه مسیر نیز موفق شویم.

فرمانده سپاه سلمان تاکید کرد: دشمنان ما امروز به دنبال تحریف تاریخ هستند تا با ایجاد شبهه و خدشه به فرهنگ دفاع مقدس، این فرهنگ عظیم را به حاشیه برده تا به فراموشی سپرده شود.

شفائی در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا اقتدار و صلابت ایران اسلامی را به رخ دشمنان بکشانیم؛ آمده‌ایم تا به همگان بگوییم در میدان ایستاده‌ایم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgxw9q7ak93y4.rpra.html
 
کد مطلب: 430633
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *