شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۴۹
۰
کمبود پرسنل درمانی، معضل قدیمی نظام سلامت؛

تنها بیمارستان راسک از کمبود پرسنل رنج می‌برد

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر همکاری لازم ندارد حجم زیاد مراجعات مردم، کمبود نیروی انسانی و منابع و تجهیزات لازم در زمینه تاسیسات از جمله مهم‌ترین مشکلات بیمارستان ولایت راسک است.
تنها بیمارستان راسک از کمبود پرسنل رنج می‌برد
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، سلامتی محور توسعه یک منطقه به حساب می‌آید، و مناطق محروم و دور افتاده در حوزه بهداشت و درمان هم باید به تمامی امکانات درمانی به بالاترین کیفیت دسترسی داشته باشند.

وجود بیمارستانی با امکانات عالی و رسیدگی به بیمار به نحو احسن در منطقه راسک یک خواسته به حق و اصلی مردم این شهر برای داشتن یک زندگی باآرامش و سالم است که دولت و نهادهای مرتبط به آن توجه ویژه باید داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین معضلات و چالش‌های بیمارستان ولایت راسک کمبود پزشک، نیروی انسانی و امکانات بهداشتی و درمانی است که کمبود پرسنل به یکی از چالش‌های اصلی این بیمارستان تبدیل شده است که می‌طلبد برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

کمبود نیروی انسانی در سیستم‌های بهداشتی و درمانی که وظیفه تأمین سلامت جامعه را برعهده دارد باعث کاهش کیفیت ارائه خدمات می‌شود و قطعا تأمین نیروی انسانی کافی در نظام سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است.

کمبود نیرو انسانی در بخش‌های خدماتی، تاسیسات و نگهبانی کیفیت خدمات را کاهش داده است

محمد صدری، رئیس بیمارستان ولایت شهرستان راسک در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به مشکلات این بیمارستان بیان کرد: به دلیل کمبود نیرو انسانی در بخش‌های خدماتی، تاسیسات، نگهبانی و بالینی متاسفانه کیفیت و میزان رضایتمندی کم است.

وی افزود: آب بیمارستان به صورت مخزنی تامین میشود و در صورتی که آب رو به کمبود باشد فورا با شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب تماس گرفته می‌شود، و علت این مشکل به دلیل خرابی شیرآلات بوده است که به دلیل نبود فردی ثابت برای انجام کارای تأسیسات بیمارستان و کمبود نیروی انسانی در این خصوص دچار مشکل شده است.

رئیس بیمارستان راسک تصریح کرد: در خصوص جمع آوری زباله‌های عفونی و غیر عفونی نیز به دلیل نبود وسیله مشخص و دائمی برای حمل و خروج از محل بیمارستان نیز دچار مشکل هستیم.

وی اذعان کرد: با وجود کمبودها و مشکلاتی که این بیمارستان در این مدت دست و پنجه نرم می‌کند اما در ماه‌های اخیر اقدامات مثبتی نیز برای بیمارستان انجام شده است که شامل؛ اضافه کردن دوربین مدار بسته و افزایش میزان رضایتمندی و ایجاد انگیزه برای پرسنل برای انجام شیفت‌های فشرده به دلیل نبود نیرو، آغاز بخش دیالیز به کمک خیرین، درست کردن زیرساخت‌ها در خصوص شیرآلات و برق کشی، در نظر گرفتن مکان و آلاچیق برای همراهی بیماران در بخش زایشگاه و همچنین راه اندازی دستگاه رادیولوژی که غریب به دو سال هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شد که کارهای اولیه و زیر سازی‌ها صورت گرفته و تنها منتظر مهندسین شرکت دستگاه برای راه اندازی هستیم.

صدری ادامه داد: با وجود تمام مکاتبات با دانشگاه در خصوص کمبود نیرو در بخش‌های زایشگاه، جراحی، پرستاری، اورژانس، خدمه، نیروی تاسیسات و حتی نگهبان با ما همکاری‌های لازم انجام نمیشود.

رئیس بیمارستان راسک در پاسخ به گلایه شهروندان درخصوص کمبود نیرو گفت: در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی به ما مجوز برای جذب نیرو دهد، ما بالغ بر۱۰۰ نفر افراد بومی منطقه را به دلیل کمبود نیرو در بیمارستان جذب خواهیم کرد.

انتهای خبر/ 
کد مطلب: 430634
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *