چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۱۳
۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

سی و سومین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در حوزه صحنه‌ای و خیابانی در آبان‌ماه در استان برگزار می‌شود.
سی و سومین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از زاهدنیوز، علی سرگزی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: سی و سومین جشنواره تئاتر استانی در حوزه صحنه‌ای و خیابانی در آبان‌ماه برگزار می‌شود، سعی شده از مرکز شهر فاصله گرفته شود؛ ازاین‌رو بخش صحنه‌ای در ایرانشهر و تئاتر خیابانی در سراوان برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: از ۲۰ شهریورماه فراخوان جشنواره اعلام شده است که در یک اتفاق بی‌سابقه ۴۰ اثر به مرحله بازبینی رسیده است که از این آثار هشت اثر در بخش صحنه‌ای و هشت اثر در بخش خیابانی به مرحله نهایی راه می‌یابد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در سطح ملی تئاتر پلاسما اثر سعید بادینی در جشنواره مریوان جزو آثار برگزیده قرار گرفت که مقام دوم در بخش بازیگری به ساغر کیخا و مقام سوم کارگردانی به سعید بادینی را رسید.
 
وی افزود: باتوجه‌به وظیفه ایجاد شور و نشاط در جامعه برنامه‌ریزی‌شده جشنواره موسیقی ایران‌مهر در سطح استان برگزار می‌شود، ۱۱ و ۱۲ آبان‌ماه این جشنواره در چابهار توسط گروه‌های بومی جنوب استان و ۲۴ و ۲۵ در زابل توسط گروه‌های موسیقی شمال استان و ۲۷ و ۲۸ این جشنواره با حضور هنرمندان ملی در زاهدان برگزار می‌شود.
 
سرگزی تشریح کرد: در هفته سوم آبان‌ماه برنامه‌های فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی اعم از پاتوق کتاب، نقد کتاب، کارگاه نقد شعر را داریم.
 
وی مطرح کرد: از میان ۲۷۰ روستا در کشور ۱۳ روستا به‌عنوان دوستدار کتاب انتخاب شده و از سیستان و بلوچستان نیز دو روستا ژاله‌ای در زابل و اورنگ در نیکشهر برگزیده شدند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: اجرای طرح قرآنی بشرا با حضور اساتید تراز اول کشوری بیشترین و روش‌های نوین آموزش قرآن در سطح استان برگزار می‌شود، بیشترین حضور طرح قرآنی بشرا در سراوان با ۵۵۰ مخاطب بوده است برنامه‌ریزی‌شده امسال در دلگان و سراوان این اتفاق نیز رقم خورد.
 
وی ادامه داد: در حوزه شورای فرهنگ و اطلاع‌رسانی در آبان‌ماه با حضور امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در استان آیین انتخاب خادمان فرهنگ عمومی در استان، اعلام برگزیدگان تولید محتوای عفاف و حجاب، دو جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و زابل انجام می‌شود.
 
سرگزی گفت: در آبان‌ماه کارگاه آموزشی دفاع غیرعامل رسانه‌ها در مواجهه با اخبار شایعه، کذب و رسانه‌های تخریبگر ویژه اصحاب رسانه، مطبوعات، و روابط‌عمومی دستگاه‌ها با حضور اساتید دانشگاه خبر تهران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: نمایش آیفون نوشته سعید بادینی برای شرکت در جشنواره فجر دعوت شده است، جشنواره فیلم منطقه تیاب با حضور استان‌های ساحلی تا پایان سال انجام می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: کنگره بین‌المللی پیامبر (ص) مهربانی در بهمن‌ماه کنگره یعقوب لیث در دی‌ماه در سیستان، جشنواره آوا و نغمات محمدی در حوزه قرآن و عترت و معاونت قرآن استان برگزار می‌شود.
 
وی در پایان اذعان کرد: سینما سراوان تجهیز شده و شروع به کارکرده است همچنین تجهیزات سینمای راسک و... وارد استان می‌شود تا بتوانیم خدمات بهتری را با مشارکت بخش خصوصی به مردم ارائه دهیم.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 430926
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *