سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ۱۸:۱۲
۰
معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد

برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی آواها و نواها در زاهدان

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی محلی آواها و نواهای سیستان وبلوچستان از امروز در زاهدان آغاز شد.
برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی آواها و نواها در زاهدان
برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی آواها و نواها در زاهدان
به گزارش پهره؛ به نقل از فارس؛ نصیرمحمد ملازهی امروز اظهار کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی محلی آواها و نواهای سیستان وبلوچستان امروز با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان موسیقی استان در تالار اشراق زاهدان آغاز شد.
معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: آذر ماه ۹۵ فراخوان جشنواره موسیقی محلی آواها و نواهای وحدت سیستان وبلوچستان منتشر شد و تا پایان فروردین ماه امسال حدود ۵۰ گروه موسیقی در قسمت گروه نوازی آثار خود را به جشنواره ارسال کردند.
وی ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰ اثر تک نوازی نیز به این جشنواره ارسال شد که در نهایت داوران بازبین ۱۶ گروه موسیقی در بخش رقابتی گروهی و ۵۶ اثر تک نوازی در ۷ ساز شامل رباب، بنجو، قیچک، دهلک،دهل بزرگ، سرنا و دو نلی را انتخاب کردند و هشت گروه موسیقی پیشکسوت نیز به جشنواره دعوت شدند‌.
به گفته وی این جشنواره از ۱۳ تا ۱۵ تیرماه برگزار می شود؛ بخش رقابتی صبح ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۳:۳۰ و عصرها نیز از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ در تالار اشراق مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: شب ها نیز در سه محل شامل پارک فرهنگیان، پارک یاس و محوطه مجتمع فرهنگی و هنری گروه های پیشکسوت از ساعت ۲۰ تا ۲۲ اجرای برنامه دارند.
ملازهی خاطرنشان کرد: اختتامیه برنامه نیز ساعت ۲۰ تا ۲۲ پنجشنبه هفته جاری در محوطه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد برگزار می شود و بازدید از این جشنواره برای عموم آزاد است.
ملازهی اظهار داشت: در حاشیه جشنواره نیز نمایشگاه سراسری عکس از پیشکسوتان کشوری و استانی در نگار خانه فردوسی مجتمع فرهنگی و هنری برگزار می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: در مراسم اختتامیه علاوه بر تجلیل از برگزیدگان جشنواره حدود ۳۰ نفر از پیشکسوتان، اساتید و ریش سفیدان موسیقی استان تجلیل می شوند و این جشنواره توسط انجمن موسیقی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود اما نهادهای دیگری چون شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برگزاری این برنامه همکاری دارند.
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: داوری جشنواره توسط سه داور از پژوهشگران ملی موسیقی در تالار اشراق همزمان با اجرای هنرمندان موسیقی انجام می شود.
به گفته وی هنرمندان فردا صبح قبل از برگزاری مراسم افتتاحیه جشنواره به منظور تجدید میثاق با مقام شامخ شهدا در مزار شهدای زاهدان حضور می یابند.
وی افزود: در حاشیه جشنواره نیز صبح پنجشبه بازدید از موزه جنوب شرق انجام می شود و عصر همان روز نیز نشست صمیمی هنرمندان موسیقی با استاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی کشور و دکتر جمالی رئیس انجمن موسیقی کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5394
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *