دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۲۹
۰
مسئولان پاسخ‌گو نیستند؛

معابر چابهار در تسخیر دستفروشان

به علت نبود نظارت کافی اکثر میادین و خیابان‌های شهر چابهار توسط میوه فروشان و دستفروشان اشغال که موجب سد معبر برای شهروندان شده است.
معابر چابهار در تسخیر دستفروشان
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از چهاربهاران، سد معبر واژه‌ای است که ما را یاد بسته‌شدن پیاده‌روها و خیابان‌ها توسط دست‌فروشان و یا مغازه‌داران می‌اندازد مسئله‌ای که علاوه بر زشت کردن چهره شهر مشکلات ترافیکی و اجتماعی زیادی نیز برای شهروندان به دنبال دارند.
 
سد معبر مسئله‌ای است که اکثر شهرهای بزرگ کشور را درگیر خودش کرده است و هنوز که هنوز است به‌غیراز برخورد قهری تاکنون راه مناسبی برای جلوگیری از آن توسط مسئولین ذی‌ربط یافته نشده و این مورد جز پدیده‌های اجتماعی خاص در شهرها است که باید برای رفع آن برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری درستی انجام شود.
 
شهر چابهار که در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد از این مورد استثنا نیست و از جمله شهرهایی است که پدیده سد معبر در آن بسیار واضح خودنمایی می‌کند؛ اگر در خیابان‌های اصلی این شهر و یا میادین این شهر نگاهی بیندازیم با انبوه تره‌بار و غذا فروشان سیار مواجه خواهیم شد، دراین‌بین پیاده‌روهای اصلی شهر نیز توسط مغازه‌داران قرق شده و گاهی به‌سختی امکان عبور و مرور وجود دارد.
 
سعید محمدی یکی از شهروندان چابهاری در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران گفت: اگر از سال‌های گذشته تا به الان توجه کنیم متوجه خواهیم شد که این پدیده سد معبر آهسته و آهسته در حال شکل‌گیری و گسترش بوده و سپس خیابان‌های اصلی شهر را درگیر خودکرده است.
 
وی با بیان اینکه عدم نظارت کافی از سوی دستگاه‌های مربوط باعث شده تا این پدیده همچنان در حال گسترش باشد، خاطرنشان کرد: اگر در همین میدان امام علی (ع) شهرستان چابهار دقت کنید درگذشته تنها یک سمت چند دست‌فروش که میوه و تره‌بار می‌فروختند وجود داشته، اما رفته‌رفته تعداد آنها زیاد شد و تمام ضلع‌های این میدان توسط میوه‌فروشان و خودروهای آنها گرفته شده که به علت شریانی بودن این میدان مشکلات ترافیکی زیادی برای شهروندان به وجود آورده است.
 
صادق بامری یکی دیگر از شهروندان چابهاری در همین خصوص گفت: یکی از علت‌های حاشیه‌نشینی در شهر چابهار این است که مسئولان نوشدارو بعد از مرگ سهراب کردند زمانی که افراد با دیدگاه‌ها و سلایق مختلف در حاشیه شهر چابهار خانه‌سازی و کپرسازی کردند اقدامی علیه آنها انجام نشد و در حال حاضر شاهد آن هستیم که چابهار از بزرگ‌ترین شهرهای دارای حاشیه‌نشینی و مشکلات عمده اجتماعی است.
 
وی با اشاره به اینکه باید یک قانون و یک برنامه واحد در بین مسئولین در سطح شهر وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر در حال حاضر هم جلوی این پدیده در حال گسترش در شهر چابهار گرفته شود خوب است چرا که در آینده شاهد این خواهیم بود که تمام خیابان‌ها و پیاده‌روها در تسخیر دست‌فروش‌های باشد.
 
بامری با بیان اینکه این مسئله در آینده به یکی از معضلات شهر تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از خیابان‌ها مشکلات ترافیکی وجود دارد که یکی از علت‌های اصلی آن و جود این دست‌فروشان است که بعضاً نصف خیابان را به تصرف خود درآورده‌اند.
 
لازم به ذکر است جهت پیگیری این مسئله از مسئولان شهرداری چندین نوبت با آنها تماس گرفته شده که متأسفانه پاسخی به خبرنگار ما داده نشده است.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcepn8zzjh8pvi.b9bj.html
 
کد مطلب: 430979
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *