شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲
۰
یک کارشناس مذهبی:

حضرت علی (ع) مظهر عدل و عدالت است

یک کارشناس مذهبی گفت: عدالت و برابری سیره اصلی امام علی (ع) است، به‌طوری‌که در تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی و در دوران زمامداری‌اش به آن پایبند بود.
حضرت علی (ع) مظهر عدل و عدالت است
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از «عصرهامون»، حضرت علی (ع) در ۱۳ رجب سال سی‌ام عام‌الفیل و در خانه کعبه متولد شد، فاطمه بنت اسد مادر امیرالمؤمنین (ع)، درحالی‌که هنگام تولد فرزندش فرارسیده بود به زیارت‌خانهٔ خدا رفت و گفت؛ «خدایا من به تو و به آن چه از رسولان و کتاب‌ها از جانب تو آمده‏اند ایمان دارم و سخن جدم ابراهیم خلیل را تصدیق می‌کنم و اوست که این بیت عتیق را بنا نهاده است. به حق آن که این خانه را ساخته و به حق مولودی که در شکم من است ولادت او را بر من آسان گردان»
 
 در این هنگام به فرمان خدا، دیوارهای خانهٔ خدا (کعبه) شکافت و فاطمه به درون خانه رفت و دیوار به هم بر آمد. فاطمه پس از سه روز بیرون آمد، درحالی‌که امیرالمؤمنین (ع) را در بغل داشت.
 
 چنین افتخاری منحصربه‌فردی که برای علی (ع) در اثر ولادت در درون کعبه حاصل شده است برای احدی از عموم افراد بشر به دست نیامده است، به یُمن زادروز مولای متقیان، این روز مبارک را روز پدر نامیده‌اند.
 
 عدالت و برابری سیره اصلی امام علی (ع) است
 حجت‌الاسلام احمد محمودی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با تبریک ولادت باسعادت امام علی (ع)
 بیان کرد: حضرت علی (ع) یک انسان کامل و دارای شخصیت بسیار برجسته و ارزشمند است به‌اندازه‌ای که خداوند کعبه خانه خود را محل ولادت این امام بزرگوار قرارداد.
 
 وی افزود: حضرت علی (ع) در دامن پیامبر و در سایه تربیت ایشان رشد کرد و به کمال رسید، رسول خدا در وصف حضرت علی (ع) می‌فرمایند «هر که می‌خواهد دانش آدم را ببیند و بینش نوح را و بردباری ابراهیم را و پارسایی، یحیی بن زکریا را و خشم موسی بن عمران را، به علی بن ابی‌طالب (ع) بنگرد.»
 
 محمودی تصریح کرد: عدالت و برابری سیره اصلی امام علی (ع) است، به‌طوری‌که در تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی و در دوران زمامداری‌اش به آن پایبند بود.
 
 این کارشناس مذهبی با تأکید بر آشنایی با سیره امیرالمؤمنین علی (ع) اظهار کرد: برای درک و کسب معرفت از شخصیت این امام همام علاوه بر متون تاریخی می‌توان با مراجعه به نهج‌البلاغه و خواندن سخنان گوهربار آن حضرت ایشان را به‌عنوان یک الگوی برجسته در زندگی خود قرار دهیم.
 
 وی ادامه داد: امروز باید شخصیت و ویژگی‌های حضرت علی (ع) برای نسل امروز و جوانان تبیین شود تا بتوانند در زندگی خود یک الگوی کامل معرفتی و انسان‌ساز داشته باشند.
 
 محمودی اخلاق نیکو و مهربانی را یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته امام علی (ع) برشمرد و افزود: آن حضرت در اخلاق و مهربانی نمونه بارزی هستند که حتی در برابر مخالفان خود بااخلاق نیکورفتار می‌کردند.
 
 این محقق امور دینی با اشاره به عدالت و برابری حضرت علی در زمامداری بیان کرد: مدیران و زمامداران حکومت باید در اداره امور حضرت علی (ع) را الگوی خود قرار دهند چرا که این امام بزرگوار نمونه انسان کامل و الگو برای کارگزاران جامعه هستند.
 
 محمودی همچنین اظهار کرد: کسی که خود را شیعه مولا علی (ع) می‌داند باید سیره آن حضرت را در باطن و ظاهر عبادات خود داشته باشد و آنگاه است که می‌توانیم خود را شیعه علی (ع) بدانیم.
 
 وی با اشاره به نام‌گذاری ولادت حضرت علی (ع) به‌عنوان روز پدر گفت: پیامبر مکرم اسلام (ص) در روایتی خود و امام علی (ع) را پدران امت اسلام قلمداد نمود و فرمود: «أنا و علیٌّ أبوا هذه الاُمّة»، یعنی: «من و علی پدران این امت هستیم» ازاین‌رو روز میلاد خجسته حضرت علی (ع) به‌عنوان روز پدر نامیده شده است.
 
 انتهای خبر/
 
کد مطلب: 431173
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *