يکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۰۴
۰
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان:

باید عقب‌ماندگی‌های سیستان و بلوچستان جبران شود

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید عقب‌ماندگی‌های این استان جبران شود رهبر انقلاب علت عقب‌افتادگی استان را بی‌توجهی و تنبلی دولت‌ها دانستند البته برخی نیروهای نخبگانی کم‌کاری‌هایی نیز داشتند.
باید عقب‌ماندگی‌های سیستان و بلوچستان جبران شود
به گزارش پایگاه خبری  پهره به نقل از زاهدنیوز، رضا شریفی در جمع نورانی باصفای معتکفان مسجد الزهرا (س) زاهدان بیان کرد: سیستان و بلوچستان مرزهای گسترده آبی و خاکی دارد و پهناورترین استان کشور است که از لحاظ توسعه جایگاه بالایی دارد بیش از ۸۰ هزار دانشجو و تعداد بالای اساتید دانشگاه این استان را استانی دانشگاهی و فرهیخته کرده است ما نه محروم و نه مظلوم هستیم.

وی ادامه داد: باید عقب‌ماندگی‌های این استان جبران شود در دیداری که مردم سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب داشتند ایشان علت عقب‌افتادگی استان را بی‌توجهی و تنبلی دولت‌ها دانستند که البته این همه ماجرا نیست برخی نیروهای نخبگانی کم‌کاری‌هایی نیز داشتند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: مسائلی که از سال ۸۲ در استان اتفاق افتاد مسائل جامعه را برهم زد و باعث ایجاد نفرت و کینه در جامعه شد و ناامنی را در اوج خود رساند زمانی که ناامنی باشد حرف از توسعه و پیشرفت نمی‌شود زد و آنچه نباید اتفاق می‌افتاد رخ داد.

وی افزود: ما دو دهه طلایی را به سبب اتفاقات رخ‌داده زمان طلایی را برای پیشرفت و توسعه را از دست دادیم باید چهره استان تغییر کند ما اکنون اولویت کشور هستیم درحالی‌که کمبودهای بسیاری وجود دارد.

شریفی تشریح کرد: نباید گذاشت گسل‌های مذهبی تحریک شود این استان رنگین‌کمان قومیت‌ها است اساساً موضوع بومی و غیربومی، شیعه و سنی آدرس غلطی است که نباید در تله آن افتاد و اتفاقات دو دهه گذشته تکرار شود اگر خیلی از پروژه‌ها از ۲۰ سال گذشته شروع شده بود جایگاه خیلی بهتری داشتیم.

وی عنوان کرد: اکنون بنا داریم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم تیم‌های خوبی برای پیشرفت داریم کم‌کاری‌هایی در جاهایی داشته‌ایم به آن معترف هستیم اگر از مسیر عدالت، تعادل، توسعه و متوازن خارج شدیم حتماً ضرر می‌کنیم شمال و جنوب استان را باید یک‌دست دید و مصمم هستیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار مطرح کرد: باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را اولویت‌بندی کرد همه باید وسط و پای‌کار بیایند میدانی و جهادی مصمم هستیم به کمک مردم استانی در شأن مردم سیستان و بلوچستان بسازیم.

مطالبه‌گری با جنجال متفاوت است
وی اذعان کرد: فرصت‌ها بسیار گذرا است باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم و مصمم هستیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم باید مطالبه‌گری کرد که مطالبه‌گری با دعوا و جنجال متفاوت است و باید اشکالات مختلف را پذیرفت.

شریفی گفت: باید استان را باهم ساخت دشمنان به‌خصوص صهیونیست‌ها به‌صورت ویژه‌ای برای سیستان و بلوچستان برنامه دارد تا دوباره نفرت و کینه را در بین مردم به‌خصوص جوانان به بهانه‌های مختلف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: دشمن با تمام توان پای‌کار آمده است تا با دست‌کاری ذهنی و ایجاد شکاف بین مردم، مردم و مسئولان و مسئولان را ایجاد کند؛ اعتماد، امید و رضایت مردم نشان گرفته شود مشکلات وجود دارد؛ ولی بنا دارند اقدامات انجام شده دیده نشود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: به تیم کاری در استان و دولت سیزدهم باید اعتماد کرد، مشکلات با امید به آینده برطرف می‌شود مردم امیدوار شدند باید تلاش کرد آنچه گفته می‌شود به آن عمل شود.

وی افزود: خدمت به مردم هنر ما است این جایگاه‌ها ماندنی نیست در تلاش هستیم استان را به جایگاهی که در شأن مردم است برسانیم سال آینده و سال‌های بعد با همین روند امید داریم جایگاه بهتری برای سیستان و بلوچستان دست یابیم.

شریفی اظهار کرد: باید دوز همکاری و کمک برای پیشرفت ظرفیت نخبگان باید بیشتر شود تا نخبگان در جایگاه‌های بالاتری در کشور پیدا کند تا زنجیره توسعه در کشور پیشرفت کند فرصتی برای ازدست‌دادن نداریم هر فرصتی که از دست برود هزینه پروژه‌ها چندین برابر می‌شود دیگران ما را باید با ظرفیت‌هایی که داریم بشناسند.

وی عنوان کرد: جوانان افسران جنگ نرم هستند و تلفات نیز می‌دهد جنگ سخت توپ، تانک و خونریزی است؛ ولی این جنگ به نحو دیگری تلفات می‌دهد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار بیان کرد: سیستان و بلوچستان اکنون مرکز برگزاری مراسم هنری، پژوهشی، دانشگاهی و... شده است چهره استان را به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید به کمک یکدیگر تغییر دهیم برخی بزرگان، نمایندگان و... در این تغییرات نقش بیشتری دارند.

در حال رایزنی برای افزایش نامزدهای تأیید صلاحیت شده هستیم
وی مطرح کرد: آن بزرگانی که در تهران و سایر شهرستان‌ها حضور دارند نقش بیشتری دارند فرهنگ سیستان و بلوچستان بسیار غنی است، در بخش انتخابات از بین ۴۵۰ نامزد ثبت نامی، ۲۵۰ نفر تأیید صلاحیت شدند از طوایف مختلف کاندید تأیید شده وجود دارد بنا بر گفتگوها و رایزنی‌های انجام شده سعی داریم افراد تأیید صلاحیت شده افزایش پیدا کنند.

شریفی اذعان کرد: رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت در سراسر کشور این چهار رکن بنا شده است به‌خصوص در ستاد انتخابات مبنا است تا انتخاباتی سالم را برگزار کنیم و ذره‌ای از وعدهٔ خود تخطی نکنیم و ما از این اصول کنار نمی‌آییم.

وی افزود: دشمنان سعی می‌کنند بیان کنند جمهوری اسلامی پشتوانه مردمی ندارد، بیش از یک میلیون نفر از صهیونیست‌ها رفتند و بیش از دو میلیون نفر در حال فرار هستند و این رژیم سقوط محبوبیت در بین مردم جهان داشتند و در مقابل آن حماس محبوبیت بسیاری در دنیا به دست آوردند این پیروزی خون بر شمشیر است این رژیم غاصب از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به الهام‌بخش جبهه مقاومت و جامعه اسلامی یعنی جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند تا از بین ببرد.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در پایان گفت: سیستان و بلوچستان، استانی با ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد هم نیروی انسانی بسیار عالی، معادن فراوان دارد و توسعه و سازندگی شدنی نیست مگر در کنار هم و با یکدیگر باید ساخت و این توسعه اولویت دستگاه‌های اجرایی است.

 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgn39qtak93u4.rpra.html
 
کد مطلب: 431177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *