يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۳۸
۰
امام‌جمعه اهل‌سنت شهر محمدان بمپور:

   کلید رمز استواری ما وحدت فکری و کلمه است

امام‌جمعه اهل‌سنت شهر محمدان شهرستان بمپور گفت: وحدت محور اصلی نهضت انقلاب اسلامی ایران است.
   کلید رمز استواری ما وحدت فکری و کلمه است
مولوی برکت الله مزارزئی در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: امام راحل بر اساس آیه اعتصام که در راستای وحدت بوده این مسئله را محور اصلی نهضت انقلاب اسلامی قرار داده است. 
 
 وی افزود: خداوند متعال در سوره آل‌عمران در آیه ۱۰۳ فرموده "واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا" که در حقیقت این آیه الهی پیام بزرگی به امت اسلامی می‌دهد که اگر ما بیاییم و براین محور چنگ بزنیم وحدت فکری و کلمه حاصل می‌شود.
 
 امام‌جمعه اهل‌سنت شهر محمدان تصریح کرد: اگر مبحث وحدت در بین مردم نهادینه و تبیین شود، قطعاً پایه انقلابمان استوارتر و درجهان ثابت‌قدم‌تر می‌ماند.
 
 وی اضافه کرد: چون نظر من این ست که بر اساس همین آیه فوق، امام راحل انقلاب اسلامی را شکل داد و پایه‌هایی را مدنظر قرارداد که یکی از آن موارد دینداری بود که بر اساس دین و تقوا و مدیریت و رهبری بر اساس این موارد انقلاب را شکل داد و امام راحل با جهان‌بینی که داشت از آن نشئت این مورد گرفته بود.
 
 مولوی مزارزائی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) از حوزه‌های علمیه و نقش روحانیت در جامعه از جمله محورهایی بود که ۶ آنها را مدنظر قرار شکل داد.
 
 وی با اشاره به اینکه امروز ما داریم لمس می‌کنیم به‌خوبی می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم آن محورهای اساسی انقلاب اسلامی را، تصریح کرد: یکی از موارد مهم دیگری که امام راحل در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی مدنظر قرارداد علوم اسلامی بود که نهضت انقلاب اسلامی ناشی از این بود که می‌خواست بر این محور مردم را زیر چتر انقلاب اسلامی نگه دارد.
 
 وی با بیان اینکه دینداری و علوم اسلامی در جامعه امروزی ما قابل‌مشاهده است و آن را کاملاً لمس می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اما راحل به این باور رسیده بود که باطل یک جرثومه ناگشود نیست و حق یک مظهر قدرت که قطع به‌یقین آن پیروز شد نیست.
 
 وی اظهار کرد: به گواه قرآن که خداوند متعال در سوره اسراء آیه ۸۰ به‌صراحت بیان کرده"جاءالحق وزهق الباطل ان الباطل کان زهوقا" وقتی که حق بیاید باطل از بین می‌رود، چراکه باطل سرشتش این است باید از بین برود.
 
 مولوی مزارزائی ادامه داد: وقتی امام راحل با آن چراغ فروزانش، تشعشعات خودش را بر جامعه ایران گستراند و منتشر کرد و آن باطلی که چندین هزارسال به‌ویژه قدرت طاغوتی که آن زمان در جامعه ایران وجود داشت، آن را از بین برد.
 
 امام‌جمعه شهر محمدان اضافه کرد: بر اساس همین گواه قرآن و کلام الهی امام راحل بر این باور رسیده بود که واقعاً، باطل نیز در مقابل تشعشعات نورانی و پرتوافشانی قران است و حقانیت نمی‌تواند قد علم کند. 
 
 وی ادامه داد: همین‌طور که انقلاب اسلامی در نقاط دیگر و دوراندیشی امام و جهان‌بینی این قطعیت را به واقعیت تبدیل کرد و در برابر قدرت‌های پوشالی به واقعیت پیوست.
 
 مولوی مزارزائی عنوان کرد: در واقع ما امروزه شاهد پرتوهای نورانی انقلاب اسلامی هستیم، و ثمره آن را مشاهده می‌کنیم و در مقابل تمام ابرقدرت‌های جهان، استکبار جهانی، قدعلم کرده و ایستاده و هنوز به آن کلمه وحدت‌آفرین وحیات بخش جامعه رهبری می‌شود.
 
 مولوی مزارزئی گفت: امیدواریم که خداوند متعال این انقلاب اسلامی را همین‌طور که بر دستان پرتوان مقام معظم رهبری و جامعه روحانیت طی مسیر می‌کند.
 
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431192
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *