پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ۲۱:۵۹
۰
امام جمعه شهرستان ایرانشهر؛

جنایت حرم رضوی به جایگاه ملت افغانستان هیچ خدشه ای وارد نمی کند/ دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در امت‌ اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی گفت: جنایت حرم رضوی به جایگاه ملت افغانستان هیچ خدشه ای وارد نمی کند.
جنایت حرم رضوی به جایگاه ملت افغانستان هیچ خدشه ای وارد نمی کند/ دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در امت‌ اسلامی هستند
حجت الاسلام والمسلمین حاج عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به پشت پرده جنایت حرم رضوی، بیان کرد: برادران ایرانی و افغانی باید به هوش باشند و اگر به این حادثه نگاهی داشته باشیم اولین سوالی که به ذهن انسان خطور می کند این است که چرا این عملیات تکفیری و انتحاری در حرم امام رضا (ع) باید شکل بگیرد.
وی افزود: آیا این مسئله حکایت از پشت پرده و کارگردانی دنیای استکبار نخواهد داشت، خصوصا فضا سازی رسانه ای که هفته های قبل صورت گرفته بود نشان از این موضوع دارد و دشمن استکبار وحدت امت اسلامی را مورد هدف قرار داده و به شدت از این اتحاد ملت ایران وحشت دارد.
این خطیب جمعه تصریح کرد: رژیم صهیونیسم ضربات محکمی را در ایام اخیر آن هم در مناطق اشغالی؛ خودش خورده است.
وی اضافه کرد: رژیم صهيونيستي اکنون در وهله اول به دنبال انتقام از حامیان فلسطین قدس یعنی ایران اسلامی است.
بزمانی اضافه کرد: چون گفتمان سازش به انزوا رفته و جواب نداده دشمنان به دنبال این هستند تا جبهه مقاومت را به حاشیه ببرند و به گمان خودشان یک روز بحث چین هراسی، روس هراسی را و امروز روز افغان هراسی و فردا نیز ممکن است عراق هراسی را در دستور کار قرار بدهند.
امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: امروز اگر دشمنان ما، افغان هراسی را در دستور کار خودشان قرار دادند، ایران اسلامی بیش از چهل سال است که میزبان مردم مظلوم افغانستان بوده و حضور افاغنه در جنگ تحمیلی در کنار ملت مان نشان از وحدت و اتحادشان است.
وی عنوان کرد: به طور یقین حساب یک فردی که مزدور جهان استکبار است این مورد به حساب مردم افغانستان نیست و طبیعی بوده که این برنامه را در دستور کار خودشان قرار بدهند و فتنه این شکلی را در منطقه ی ما به وجود بیاورند.
وی اذعان کرد: نکته دیگری که مردم ما باید مورد توجه قرار بدهند این است که به طور یقین در میان امت اسلامی هتک حرمت به مقدسات و همچنین آن مکان های که مورد احترام امت اسلامی هستند در دیدگاه همه امت اسلامی محکوم است و باید به هوشیاری جامعه اسلامی نیز خصوصا اهل سنت آفرین گفت که این مسئله محکوم کردند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429635
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *