چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۷:۲۴
۰
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

مذاکرات ایران و افغانستان برای دادن حقابه هامون نتیجه بخش بوده است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بر اساس آخرین مذاکرات بین مسئولان دو کشور ایران و افغانستان مقرر شد طرف مقابل حقابه تالاب بین المللی هامون را بدهد و در این زمینه هیچ شبهه‌ای وجود ندارد.
مذاکرات ایران و افغانستان برای دادن حقابه هامون نتیجه بخش بوده است
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، علی سلاجقه روز سه شنبه در حاشیه بازدید از تالاب بین‌المللی هامون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده مسئولان کشور افغانستان اعلام کردند که به محض اینکه بارندگی در این کشور به اندازه کافی باشد حقابه تالاب بین المللی هامون را رها سازی خواهند کرد.

وی ادامه داد: نشست‌های مشترک بین ایران و افغانستان برای بازپس گیری حقابه تالاب بین‌المللی هامون درقالب تقویم زمانی مشخص در حال انجام است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور تصریح کرد: دولت به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد مردم به ویژه در زمینه آب سختی تحمل کنند بطوریکه تامین آب برای مردم سیستان و بلوچستان به طور مطلوب در حال انجام است و حتی اگر وضعیت بارندگی بدتر نیز باشد جای نگرانی نیست.

وی تاکید کرد: به منظور کمک به بهبود وضعیت تالاب بین‌المللی هامون در مرحله نخست باید مرطوب سازی هامون انجام شود که در این زمینه با حضور کارشناسان محیط زیست کشور و همکاری مسوولان استانی این موضوع در اولویت است.

سلاجقه گفت: با توجه به مشکلات سیستان و بلوچستان به ویژه گرد و غبار و ریزگردها رئیس جمهور تاکید دارند مسوولان کشوری در منطقه حضور و از نزدیک با مردم دیدار داشته باشند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcce0qso2bqeo8.ala2.html
 
کد مطلب: 430931
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *