جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ۰۹:۳۳
۰
یک استاد دانشگاه؛

حضور ملت بابصیرت ایران در میدان مقاومت چشم فتنه گران را کور می کند/ رهبری با نطق اعجاز گونه فتنه نهم دی ماه را نقش بر آب کردند

حجت اله صادقی گفت: در واقع راه برون رفت از مشکلات ناشی از فضای رسانه، مدیریت صحیح داخلی با استفاده از عناصر مخلص و انقلابی است که محقق می شود.
حضور ملت بابصیرت ایران در میدان مقاومت چشم فتنه گران را کور می کند/ رهبری با نطق اعجاز گونه فتنه نهم دی ماه را نقش بر آب کردند








حجت اله صادقی، استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در رابطه با فتنه ۸۸ باید گفت همان طور که امیر المومنین (ع) فرموده عامل به وجود آمدن فتنه دو امر است، یکی تسلیم هوای نفس شدن و دیگری در گیر بدعت ها شدن و در مسیر حرکت شیطان حرکت کردن یعنی تمزیج حق و باطل جهت انحراف اذهان عمومی از حقایق و باطل را حق جلوه دادن است.

 وی افزود: این موضوع به وضوح در فتنه ۸۸ مشهود بود و عده ای با تفکر لیبرالی و نئولیبرال قصد انحراف قطار انقلاب را در مسیر اهداف و آرمان‌های های متعالی داشتند که تیرشان به سنگ خورد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در رابطه با آرایش گروه های سیاسی آن چه اهمیت بالایی دارد این است که در میدان پیچیده شبهه این بصیرت مردم بود که چشم فتنه را کور و قلب آن را نشان رفت.

وی اضافه کرد: به طور یقین در این جدال و فتنه انگیزی در نهم دی ماه سال ۸۸ چند گروه وارد شدند که عده ای در جهت انقلاب و عده ای بر علیه انقلاب، حال چه با کلامشان و چه با سکوتشان و چه با افعالشان، در حقیقت فتنه ۸۸ برای در معرض ابتلا قرار گرفتن خواص جامعه همچون بستری بود.

صادقی خاطرنشان کرد: موسوی ها و فتنه گران با اینکه علی الظاهر در در دوره ای در جبهه انقلاب بودند و نشان دادند این همراهی را که ناشی نفاق بوده و نه اخلاص و در فتنه ۸۸ دست منافقین از آستین این فتنه نمایان شد و باز هم بصیرت و همگامی مردم خورشید عالم تاب شد.

وی عنوان کرد: قطع به یقین در جریان فتنه همیشه این اخلاص، ایمان و ایثار است که پیروز است و نفاق و تزویر و ریا رفوزه ماجراست و ما در جریان فتنه ۸۸ این موضوع را عینه نظاره گر بودیم.

به گفته صادقی؛ نفاق موسوی ها، کروبی ها، خاتمی ها و تزویر رهنورد ها و تاجبخش ها 
و اخلاص مردم ایران و جبهه مخلص انقلاب
بزرگترین خیانت هایی بود که در جریان این فتنه بر انقلاب روا داشتند و معیوب نشان دادن دموکراسی در این جریان بود و سعی در اثبات این دروغ بزرگ بودند که به درایت رهبری و بصیرت مردم خنثی شد.

وی افزود: دشمنان انقلاب هم به این موضوع اذعان دارند که این رهبری با درایت مقام معظم رهبری نقشه هایی که آن ها سال ها در مورد آن برنامه ریزی می کردند را با یک نطق اعجاز گونه نقش بر آب کردند.

صادقی گفت: شاید تعبیر زیبای ابن ابی الحدید در مقدمه شرحش بر  نهج البلاغه در مورد امیر امومنین را در مورد مقام معظم رهبری با یقین به کار برد، ما اقول فی رجل اقرّ له خصومه و اعداءه بالفضل و آن این است که در مورد رهبری که حتی دشمنانش او را ستایش می کنند چه بگویم.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: حضور مردم که ناشی از شعور انقلابی و بصیرت اسلامی است و در هر میدانی چشم استکبار استبداد و فتنه گران را کور می کند و در واقع باید مسئولین قدر دان انقلاب و این مردم بصیر و انقلابی باشند.

وی اضافه کرد: در حقیقت میدان فتنه، میدان تشخیص سره از ناسره است و در عصر و مصری خداوند متعال برای سنجیدن میزان اخلاص بندگانش مردم را مبتلا به فتنه ای چه در بعد سیاسی و چه در بعد عبادی می کند. 

وی بیان کرد: فتنه ۸۸ هر چند وزان سیاسی اش سنگین تر بود اما وزان عبادی آن هم نمایان شد و مومنین به انقلاب از مبغضین به انقلاب تمیز داده شدند و در جریان اتفاقات اخیر هم بر طبق آمارهای به دست آمده سردمداران این اغتشاشات هم از همان سران فتنه ۸۸ خوراک می گیرند.

صادقی افزود: با قاطعیت می توان گفت رسانه در دنیای امروز مهم ترین نقش را در جهت دهی به اهداف و برنامه های ملت ها دارد و می تواند بزرگترین حقیت را یک دروغ محض جلوه دهد و یک دروغ محض را حقیقت و این ابزار دارای میدان وسیع و گسترده ای در ابعاد فیزیکی و تاثیر گذاری در ابعاد اجتماعی است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این رسانه است که حق را باطل و باطل را حق جلوه می دهد و در رسانه های معاند به وضوح این موضوع مشهود است.

وی عنوان کرد: هر چند رسانه داخلی در فتنه ۸۸ در بصیرت افزایی نقش خود را به خوبی ایفا کرد اما در جریان مدیریت پیام رسان ها و فضای مجازی هنوز هم مدیریت درستی وجود ندارد و از این منفذ داریم ضربه میخوریم.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: در واقع راه برون رفت از مشکلات ناشی از فضای رسانه، مدیریت صحیح داخلی با استفاده از عناصر مخلص و انقلابی است که محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب مخملی و رنگی تعبیری است که در مورد چگونگی ورود جریان ها و احزاب به عرصه انقلاب و سیاست عنوان می شود و با الگوگیری رهبران فتنه از انقلاب هایی چون انقلاب آبی اوکراین، گل رز گرجستان و گل لاله قرقیزستان به کار می رود و به خاطر سبک پرچم گیری در این انقلاب ها و همرنگ و همصدا شدن قاطبه مردم با آن جریان، هر چند در ایران نیز در جریان فتنه ۸۸ میرحسین موسوی با استفاده از رنگ سبز به دنبال انقلاب سبز با استفاده از احساسات مردم ولایی ایران به سادات و ائمه(ع) بود و یا اینکه حسن روحانی با رنگ بنفش، به دنبال همراه کردن نسل جوان در جریان انتخابات با خود بود.

وی اضافه کرد: ولی حقیقت ماجرا این است که خمیر مایه شکل گیری انقلاب اسلامی ایران که با الگو گیری از قیام سرخ عاشوراست و به سمت پرچم سبز ظهور حرکت می کند بسیار متفاوت است از انقلاب هایی چون اوکراین و یوگوسلاوی که خمیر مایه کمونیستی و لیبرالی دارند.

صادقی تصریح کرد: به تعبیر دیگر انقلاب رنگین در جایی جواب می دهد که اساس شکل گیری آن رنگ، حزب و جناح های مطرود دنیایی است نه انقلاب اسلامی ایران که جهت حرکتش تمدن سازی نوین اسلامی و هدف حرکتش ظهور است.

وی خاطرنشان کرد: سید محمد خاتمی با این نگرش که تفکر لیبرالی و همراه کردن نسل جوان با گفتمان لیبرال می تواند تضمین کننده پیروزی او در انتخابات باشد شعار گفتگوی تمدن ها را در آن شرایط سر داد و از کشورهایی به عنوان مهد تمدن یاد می کرد که دستشان به خون جوانان انقلاب اسلامی آلوده بود و این خوی خونریزی و توحش در وجودشان نهادینه بود به گونه ای که از ابتدای انقلاب تا به امروز،شاهد توحش و خوی استبدادی و استکباری آنها نسبت به خیلی از جوامع مستضعف هستیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: خاتمی، با این تفکر که می تواند با هدایت صهیونیست ها که حقا و انصافا در مظلوم کشی و محرومیت زایی بدیل و نظیر ندارند در وقوع انقلاب مخملی و رنگی با مشورت دژخیمان پلید صهیونیست ها که به پدر انقلاب مخملی لقب دادند در ایران نیز همان تفکر را پیاده کند که همانطور که قبل هم گفتم ماهیت انقلاب اسلامی که امام راحل  طراحی کرد ماهیتی الهی بوده که دست خدا را به همراه دارد و با انقلاب های مادی و کمونیستی بسیار متفاوت است.

 این استاد دانشگاه گفت: اگر چه انقلاب اسلامی نیز در مسیر پیش رو با چالش هایی مواجه می شود ولی آنچه عیان است پیشرفت اقتدار و حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: در واقع فتنه موضوعی نیست که از سر جامعه ای برداشته شود چرا که جدال حق و باطل همیشگی است و همیشه باطل برای پیشبرد اهدافش لباس حق به تن دارد و این پی بردن به حقیقت آن را مشکل می کند.

 وی افزود: مقام معظم رهبری در دهه اخیر تاکید موکد بر مسئله تبیین و جهاد تبیین دارند دقیقا در جهت پیشگیری از چنین اتفاقاتی است چرا که اگر جهادگران تبیین رسالت شان را به درستی انجام بدهند و مردم با این جهادگری مجهز به صلاح بصیرت بشوند هیچ فتنه ای نمی تواند بر عنصر بصیرت و آگاهی در بعد سیاسی و عبادی غلبه کند.

صادقی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در مسیر پیشرفت و اقتدار است و این موضوعی بوده که استکبار و استبداد با توجه به خوی استکباری و استبدادی شان نمی توانند تحمل کنند و در مسیر توقف انقلاب لحظه ای درنگ نمی کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: البته این نکته هم قابل ذکر است که نباید شکاف نسلی به وجود آمده بین اصحاب انقلاب و جبهه جوان و انقلابی باعث به وجود آمدن شکاف بصیرتی نسبت به انقلاب و اصحاب انقلاب شود.

وی افزود: برگزاری دوره های بصیرتی ویژه جوانان با اصحاب مخلص انقلابی و شنیدن حقایق از لسان آن ها اهمیت به سزایی در پر کردن این شکاف سیاسی و بصیرتی است.

وی افزود: مصداق آن همین جلسات مختلفی است که نسل های مختلف انقلاب با رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بر گزار می کنند و البته در ایرانشهر بیت رهبری و بازدید نسل جوان و روایتگری صحیح در مورد آن دوره و بیان تلاش های مقام معظم رهبری در مورد شکل گیری انقلاب و مسئله وحدت  اسلامی یکی از این مصادیق است.

صادقی گفت: البته این موضوع چند مرتبه توسط بنده و برخی از اساتید معزز اتفاق افتاد ولی باید این مورد یک ماموریت انقلابی بوده و نه فقط یک وظیفه عادی به شمار برود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430222
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *