دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۱۷:۰۷
۰
در مراسم یادبود آیت الله شهید سلیمانی در ایرانشهر مطرح شد؛

شهید آیت‌الله سلیمانی اهل عمل به تکلیف الهی بود

رئیس حوزه علمیه امام علی (ع) ایرانشهر گفت: یکی از شاخصه های ممتاز شهید آیت الله سلیمانی همواره به نظام اسلامی خدمت می کرد و تابع ولی فقیه بود.
شهید آیت‌الله سلیمانی اهل عمل به تکلیف الهی بود





به گزارش پهره، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سیدی مقدم در مجلس یادبود آیت الله شهید سلیمانی بیان کرد: مفهوم شهادت غیرقابل تصور بوده و دارای مفهوم والایی است و درک و تصور کردن معنای آن بسیار سخت است.

وی افزود: خداوند متعال در قیامت مقام شهدا را با توجه به اینکه بسیار بالاست مختص مجاهدین قرار می‌دهد. 

رئیس حوزه علمیه ایرانشهر تصریح کرد: در حقیقت علما دین خدا را حفظ می‌کنند و مدافع آن هستند و مردم را از کج روی ها و انحرافات نگه می‌دارند. 

وی اضافه کرد: در واقع علما همچون ناخدایی سکان کشتی دین را به دست می‌گیرند که نزد خداوند متعال والاترین انسان‌ها همین علما هستند.

سیدی مقدم خاطرنشان کرد: شهید آیت الله سلیمانی دارای شخصیت والایی بودند که از جمله ویژگی‌های شاخص وی می‌توان به اهل عبادت بودن، روزه‌دار بودن در روزهای پنج شنبه و دوشنبه و ماه رجب و شعبان و انس با قرآن و اهل تکبر نبودن اشاره داشت و در یک کلمه می‌توان گفت که دنبال عمل تکلیف و وظیفه‌اش بود.

وی گفت: اگر همچون شهید آیت‌الله سلیمانی در زندگی تکلیف محور باشیم جامعه زیبا می‌شود و همچون این بزرگوار خیرخواه همگان و در خدمت نظام روز و شب نمی شناخت و تابع ولی فقیه بود باشیم.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430432
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *