جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۱۰
۰
امام‌جمعه ایرانشهر:

مشارکت مردم در همه عرصه‌ها نشان‌دهنده اقتدار نظام اسلامی است

امام‌جمعه ایرانشهر گفت: در پیمودن مسیر نورانی و پرافتخار انقلاب اسلامی داشتن یاس و ناامیدی ممنوع بوده، ایجاد مأیوسی در دل مردم از اهداف شوم دشمن است.
مشارکت مردم در همه عرصه‌ها نشان‌دهنده اقتدار نظام اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری پهره حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی بزمانی در خطبه‌های نمازجمعه در بین نمازگزاران در مصلی فاطمه الزهرا (س) ایرانشهر با بیان اینکه خودم و شما خواهران و برادران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم اظهار کرد: دیداری که مقام معظم رهبری با عزیزان و فرماندهان سپاه در کشور داشتند نکات برجسته‌ای در سخنانشان اشاره کردند که توجه به این موارد حائز اهمیت است.
 
وی ادامه داد: یکی از آن نکات این بود که ما در حال رسیدن به قله‌های افتخار هستیم و در این مسیر خستگی و ناامیدی ممنوع است.
 
این خطیب جمعه تصریح کرد: یکی از سلاح‌های پنهانی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی بحران‌سازی بوده که مردم را مأیوس و تسلیم کند و از اینکه در مقابل دشمن مقاومت نکنند باعث می‌شود که مسیر پرافتخاری که تاکنون رفته شده در طی آن مردم را ناامید کنند و این مسیر نورانی را طوری وانمود کنند که انگار به مردم بگویند که اشتباه است.
 
 
وی اضافه کرد: همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که مواظب باشید که هم وحدت ملی را باید حفظ کنید و هم اینکه مردم در مسئله نظام اسلامی مشارکت خود را از ابتدای نظام اسلامی داشته‌اند و شما انقلابی و ملتی را پیدا نمی‌کنید که هر سال انتخاباتی برگزار کرده باشد و مشارکت مردم را در کنار خودش داشته باشد و این اقتدار نظام اسلامی است.
 
حجت‌الاسلام بزمانی تصریح کرد: پس باید این رمز اقتدار جمهوری اسلامی توسط دشمن نباید به ضعف گرایش پیدا کند.
 
وی عنوان کرد: رمز آشوب‌کننده آینده کشور که دشمن در دستور کار خود قرار داده مسئله عدم مشارکت مردم را در انتخابات است که حضور در انتخابات یک مشارکت قوی باید باشد و با کار جهادی و خستگی‌ناپذیر باید این مسیر را ادامه بدهیم.
 
امام‌جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: حرکت باید با امید، تلاش و مجاهدت باشد که بخشی مربوط به مردم و بخشی هم مربوط به مسئولین است و راهبرد دشمن این است که امنیت ما را تحت‌الشعاع قرار دهد و بحران‌هایی که دشمن در مورد امنیت اجرا می‌کند مورد هدف قرار داده است.
 
وی افزود: اگر امنیت نباشد همه حوزه‌ها تحت شعاع قرار خواهند گرفت و حواس مردم باید جمع باشد.
 
این خطیب جمعه با بیان اینکه محکوم می‌کنیم حادثه تروریستی در حرم شاه‌چراغ را عنوان کرد: دشمن در یک‌ساله اخیر اهداف خود را از پایگاه‌های سیاسی و جایگاه‌های مسئولین به جایگاه‌های مذهبی هدایت کرده که جایگاه‌های مذهبی را مورد هدف قرار می‌دهد و از افراد بیگانه استفاده می‌کند و ایجاد تنش بین مردم که پیش از دو دهه از مهاجران پذیرایی کرده و به دولت فشار بیاید که کارهای تندی علیه مهاجران داشته باشد و به مهاجران فشار بیاید و نکته دوم انحراف از تمرکز جبهه مقاومت از دشمن صهیونیستی است.
 
وی اضافه کرد: قطعاً در مقابل دشمن صهیونیستی حلقوم رژیم صهیونیستی در مقابل جبهه مقاومت قرار دارد و پیروزی در این نقطه قطعی خواهد بود و دشمن این فضای سنگین بر علیه رژیم صهیونیستی را متمرکز کند بخش مسلمانان مذهبی را فعال کنم برادرانی را که از لحاظ مذهبی با مردمان دیگر تفاوت دارند هدف این است که مردم را حساس کنند.
 
 وی گفت: بخش دیگر هم هدف دشمن این است که در عرصه‌های مختلف مشکلاتی داشتیم در مسئله امنیت ملی به برکت نیروهای اطلاعاتی، نیروهای امنیتی، نیروهای سپاه و حافظان امنیت در حوزه امنیت ملی مشکل خاصی را نداشته‌ایم و هدف‌گیری آنها این بوده که این توفیق را مورد هدف قرار بدهند و اغتشاشات سال گذشته را به هدف خودش برسانند این نقشه دشمنان نقش‌برآب خواهد بود.
 
بزمانی اظهار کرد: روز جهانی مسجد ۳۱ مردادماه بوده و در واقع مسجد پایگاه و جایگاه اجتماعی مسلمین است و پایگاه فرهنگی و هسته‌های مقاومت در اینجا شکل می‌گیرد.
 
وی اضافه کرد: مسجد هسته‌های مقاومت را در درون خودش دارد نباید مساجد خراب و خلوت باشد؛ لذا افراد دغدغه‌مند و جریان‌های انقلابی و دینی برای تقویت ایمان و باورهای مردم با نگاه جدید ورود پیدا کنند و توجه به مسجد را داشته باشند.
 
امام‌جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: در حقیقت مسجد مرکزی برای تربیت تراز انقلاب اسلامی و قرآن باشد و همچنین مرکزی برای انسان‌های پاک و مزمن است. 
 
وی گفت: مالیات حق است باید پرداخت شود؛ اما بدون کارشناسی منجر به نارضایتی مردم می‌شود بعضی از ادارات خدمت‌رسان هم حمایت امکانات و نیرو و خدمات نیاز دارند و باید با آنها نیرو امکانات و خدمات و نیرو بدهند و آیا می‌شود در این تابستان بگوییم مردم، شما آب نداشته باشید باید به بحث آب توجه ویژه شود شهر هم گسترش پیدا کرده و متناسب با آن مدیریت نمی‌شود و بحث شما بحث جدی است در طول سه سال گذشته و این نظر شخص نیست و گفته مردم است.
 
 بزمانی خاطرنشان کرد: نکته دیگر میدان تره‌بار و نیازمندی‌های مردم بوده که هیچ‌گونه نظارتی در آن نیست و ما از آن شهرهای هستیم که قیمت تره‌بار را با قیمت چندبرابر می‌پردازیم و عوامل بیرونی و خارجی دخالت دارند و مسئولین باید برخورد بکنند.
 
امام‌جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: ما این روزها عزل و نصب‌هایی را مشاهده می‌کنیم که در کارشناسی آنها هم حقوق و شغل نیستند حتی سراغ آنها هم رفته‌اند این مناسب نظام اسلامی نیست البته این حق را هم بدهیم انصافاً در حوزه برخورد این جریانات در حوزه امنیتی ورود جدی دارند جای سپاس و تشکر از این عزیزان است.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 430619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *