شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۶
۰
بیانیه فرمانده سپاه سلمان در خصوص هفته دفاع مقدس؛

گنجینه‌ ارزشمند دفاع مقدس باید برای همیشه زنده بماند

دفاع مقدس، این رویداد عظیم با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز بایستی برای همیشه زنده و هدایت‌ بخش نسل‌های این سرزمین قرار گیرد.
گنجینه‌ ارزشمند دفاع مقدس باید برای همیشه زنده بماند
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از عصرهامون، سرتیپ پاسدار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
انقلاب اسلامی ایران در برهه ای از زمان که جهان به واسطه نظام های پوچ لیبرالیستی و کمونیستی به سمت تاریکی مطلق در حال حرکت بود، همچون انفجاری عظیم پرتوهای نورانی ایمان و اعتقاد را به جهانیان منتشر نمود.
 
این انقلاب، سرآغاز شکل گیری تفکری جدید در جهان در حال فروپاشی بود و توانست معادلات مستکبرین جهان را به سود مستضعفین تغییر دهد؛ توانست جهان مادی را از دو قطبیت غرب و شرق خارج کرده و شعار خداپرستی و ایمان را بر پایه اسلام ناب محمدی به گوش جهانیان برساند.
 
جنگ تحمیلی در واقع یکی از مهم ترین تلاش های قدرت های پوچ شرق و غرب برای توقف حرکت تاریخی ملت ایران بود؛ این جنگ، یک جنگ تمام عیار برای سلطه مجدد بر ملت ایران بود تا استکبار جهانی به جهانیان اثبات کند که حرکتی خلاف اراده آنان محکوم به شکست است.
 
اما نقطه مقابل این تفکر، اراده پولادین ملت ایران بود که قدرت ایمان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی را به همگان اثبات کرد؛ دفاع مقدس، قله رفیع و نقطه اوج رشادت، ایثار، عشق، شور و شعور و تبلور زیباترین صفات انسان متعالی در کره خاکی بود. درود خداوند بر شهیدان راه حق و شهدای دفاع مقدس که از خاطره ها محو نخواهند شد.
 
هشت‌سال دفاع‌مقدس و ایثار وپایمردی ملت سلحشور ایران اسلامی در یک جنگ نابرابر و تحمیلی با استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای، یکی از مقاطع تاریخی بزرگ، آموزنده و الهام‌بخش است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد. این رویداد عظیم با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز بایستی برای همیشه زنده و هدایت‌ بخش نسل‌های این سرزمین قرار گیرد.
 
دفاع مقدس گرچه یک روی خشن و ویرانی را برای ملت قهرمان ایران به بار آورد؛ اما روی دیگر آن همان جمله تاریخی حضرت زینب سلام الله علیها مبنی بر "و ما رایت الی جمیلا" بود؛ در سایه این جنگ، علاوه بر دستاوردهای معنوی فراوان، هویت انقلابی، جهادی و بنیه‌ی فرهنگی ما تکامل یافت و امروز آن قدرت نرم، پشتیبان تمام جهت‌گیری‌ها و اهداف نظام اسلامی است.
 
جنگی که برای خاموشی انقلاب اسلامی و نابودی استقلال و عزت ملی و تجزیه و تضعیف کشور توسط صدام و ارتش بعثی و اتحاد ابرقدرت‌های شرق و غرب و اقمار وابسته به آنان برنامه‌ریزی و عملیاتی شده بود، با الطاف الهی به سد پایداری و ایستادگی مردم و رزمندگان عاشورایی این سرزمین برخورد کرد و نه‌ تنها به تجزیه و جدایی حتی یک وجب از خاک مقدس ایران نینجامید، بلکه این تهدید بزرگ به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار و خودباوری ملی و فراهم شدن بستر‌های مطمئن بالندگی و پیشرفت و نیل به قله‌های ممتاز جهانی تبدیل شد.
 
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز و ارزشمند دوران دفاع مقدس و همچنین گرامیداشت فداکاری و ایثار جانبازان، آزادگان و خانواده های شاهد و ایثارگر، این هفته را که یادآور جانفشانی رزمندگان اسلام می باشد به مردم شریف استان سیستان و بلوچستان به خصوص یادگاران جنگ تحمیلی تبریک و تهنیت می گویم.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430636
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *