جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۱۵
۰
در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر مطرح شد؛

آمریکا خبیث عامل تمام بی‌ثباتی‌ها در منطقه است

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: آمریکای خباثت کار تمام تلاش خودش را در جهت ناامن کردن ایران اسلامی به کار گرفته است و امنیت در ایران اسلامی قابل ستایش است.
آمریکا خبیث عامل تمام بی‌ثباتی‌ها در منطقه است
به گزارش پایگاه خبری پهره، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی در خطبه‌های نماز جمعه در بین نمازگزاران در مصلی فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: خودم و شما خواهران و برادران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم طبیعتاً تقوا سپری است که انسان را در مقابل خطرات دینی و ایمانی حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه تقوا سپری در برابر آسیب‌هایی که مورد توجه اعتقادات ما بوده، افزود: ما باید خودمان را  به این سپر ایمانی مجهز کنیم.

این خطیب جمعه با بیان اينکه در هفته اول و دوم آبان ماه مناسبت‌هایی داریم باید که قابل توجه قرار بگیرند، ادامه داد:  ۶ آبان در فتنه ۱۴۰۰ شهادت آرمان علیوردی و ۱۲ آبان شهادت عجمیان را داشتیم و در این فاصله این دو تا هم در ۸ آبان شهادت شهید محمد حسین فهمیده در دهه ۶۰ بوده که مردم کشور ما وقتی به بهشت زهرا می‌ روند بیان می‌کنند که خود بهشت زهرا یک جمهوری اسلامی است‌.

و عنوان کرد: وجود شهدا در بهشت زهرا گویای این واقعیت می‌باشد که سرزندگی انقلاب همراه با طراوت پس از عطر نوع به نوع شهدا بوده و عامل بهار انقلاب در ایران اسلامی است.

وی اظهار کرد: ایران اسلامی دارای متنوع‌ترین شهدا بوده که به عنوان می‌توان از شهدای مدافع حرم شهدای، امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب، پیوند، سلامت، دانشمند و مدافع امنیت نان برد.

وی گفت: شهدای مدافع امنیت یک ویژگی هم دارند این‌ها شهدایی هستند که برای تحقق و بقای امنیت و این  نعمت عظیم فدایی شده‌اند.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: می‌دانید غایت خلقت، تربیت انسان بوده که تربیت انسان هم نشاید ذیل حاکمیت اسلامی و در واقع حکومت الهی در آن باشد تربیت انسان باشد پس پیش نیاز حاکمیت الهی چه است که قرآن کریم فرموده به دو مولفه بستگی دارد یکی تامین معیشت و دیگری امنیت و لذا شهدایی که جان دادند و برای حاکمیت الهی جان خود را داده‌اند وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دست زن و بچه‌اش را می‌گیرد و مکه می‌آورد برای امنیت دعایی می‌کند خدایا اولین موضوعی که برای مکه می‌خواهم این است که این شهر، شهری امن باشد و همچنین وقتی حضرت یوسف خانواده‌اش را به مصر فرا می‌خواند از همه نعمت‌ها به این مطلب اشاره می‌کند.

وی تصریح کرد: امنیت ایران اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری دستاورد یا خون آورد، همه این استقلال و آزادی که اکنون مشاهده می‌کنیم دستاورد خون آورد این شهدا است و از طرفی هم امنیتی که امروز در ایران اسلامی شاهدش هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکای خباثت کار تمام تلاش خودش را در جهت ناامن کردن ایران اسلامی به کار گرفته است و امنیت در ایران اسلامی قابل ستایش است.

وی اضافه کرد: هشتم آبان ماه مصادف با شهادت شهید فهمیده بوده که باید این روز نوجوان و  بسیج دانش آموزی را گرامی بداریم و توجه کنیم که امروز هراس دشمن از تکثیر و حماسه سازی آن چیزی است که مثل شهید فهمیده‌ها انجام داده‌ اند.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: الگوگیری که لبنانی‌ها به جهت پایان اشغال کشورشان داشتند به تعبیر سید حسن نصرالله از همین نماد شهید حسین فهمیده‌ها گرفتند و نقطه عطفی بر شکست صهیونیست‌ها در لبنان شد.

وی اضافه کرد: در حقیقت صهیونیست ها با ۳۰ هزار نفر از زمین و هوا، دریا در سال ۱۹۷۸ لبنان را اشغال کردند و سه روزه تا بیروت هم رفتند و بیروت را هم گرفتند اما نکته آغاز شکست آنها از عملیات استشهادی بود که از احمد قیصر انجام می‌شد لذا این فکر استشهادی و ترسیدن از شهادت موضوع مهمی است و دشمن می‌خواهد ما را دچار خطای محاسباتی در مورد جوانان و نوجوانانمان قرار دهد.

حجت الاسلام بزمانی ادامه داد: دشمن می‌خواهد  جوانان و نوجوانان را به عنوان تهدید قرار دهد و امروز نوجوانان آن سطح حرکت و پیشرفت شان از جوانی به نوجوانی آمده و باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند: من به حرکت جوانان کشور که هم پرتلاش و هم پرنشاط هستند امیدوارم و طبیعتاً آینده بهتری را هم از امروز جوانان کشور رقم می زنند و این‌ها نسلی هستند که این کشور را طبیعتاً به اوج می‌رسانند.

وی گفت: در روز ۸ آبان ماه هم پدافند عامل و غیرعامل را داریم و در قرآن کریم هم آمده که هر چیزی که تاثیرگذار در مقابل دشمن بوده همین موضوع است.

امام جمعه ایرانشهر گفت: پدافند غیر عامل آن نقاط حساس و حیاتی کشور را از حملات دشمن محفوظ نگه می‌دارد و هزینه‌های کشور را در مقابل دشمن کم خواهد کرد و در مقایسه سه عنصر تهاجم پدافند عامل و پدافند غیرعامل کم هزینه‌تر می‌باشد.

وی گفت: امروز در غزه اتفاقاتی که می‌افتد نسل کشی بوده و هر کسی که با هولوکاست مخالفت کند سرش از زندان بیرون می‌آید و در محضر جهانیان امروز بیش از ۲۰ روز است که غزه در نسل کشی تمام عیار قرار گرفته است و هنوز هم ادامه دارد ما شاهد استانداردهای دوگانه دنیای غربی هستیم و شاهد کشتار زن و کودکان در غزه هستیم حتی در مکان‌هایی که در مجامع بین المللی دارای امنیت باشند در رابطه با جنایات صهیونیست‌ها باید بگوییم که آنها آگاهانه این جنایات را همچون بمباران بیمارستان را انجام دادند و آنها آن شکستی که از طوفان الاقصی خورده‌اند به زعم خودشان جبران می‌کنند و این چهره غیر انسانی رژیم جعلی را برای جهانیان انعکاس می‌کنند و از طرف این مظلوم نمایی که صهیونیست‌ها داشتند با این جنایات فجیعی که داشتند در واقع ثابت کرد که آنها خبیث‌ترین و جنایت کارترین رژیم‌ها هستند و آن چهره مظلومی که به خودشان گرفته‌اند و با تصویر پاره پاره‌ای که از کودکان و مردم غزه نشان داده شد به نوعی آن را هم خنثی کرد و به نوعی غزه امروز برای کشورهای اسلامی نیز محل آزمایش و امتحان است که اگر اقدام مناسبی را از خودشان نشان ندهند قطعاً بازنده این میدان هستند.

وی ادامه داد: در واقع هولوکاست صهیونیست‌ها نمایشگاه فروپاشی ارزش‌های غربی است و یقیناً ما این‌ها را شاهد هستیم و مدعیان حقوق بشر چشم خود را بر این جنایات بستند قطعاً در شورای امنیت طراحی می‌شود و آن را وتو می‌کنند و آمریکا نشان می‌دهد که حامی این جنایات است.

حجت الاسلام بزمانی گفت: پیروزی مقاومت مردم ایران را در بحث پایان تحریم‌های موشکی که نتیجه مقاومت مردم بود که آنها ادعا کردند این مسئله بحث برداشتن تحریم‌های موشکی تهدیدی برای رژیم جعلی صهیونیستی است اما امروز در جنگ غزه مشخص شد که آمریکا عامل تمام بی‌ثباتی‌های در منطقه می‌باشد و امیدواریم که کشورمان در همه زمینه‌ها مستقلانه کار خودش را انجام بدهد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *