دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۳۲
۰
در هفته سواد آموزی مطرح شد؛

مطالبه‌گری سمت سواد آموزی سوق داده شود

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: جامعه‌ای که صاحب علم باشد می‌تواند بر دنیا تسلط یابد.
مطالبه‌گری سمت سواد آموزی سوق داده شود






به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ایرانشهر: حسین بامری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایرانشهر در راستای هفته سواد آموزی در دیدار با امام جمعه این منطقه در دفتر امام جمعه بیان کرد: داشتن سواد حق طبیعی هر انسانی بوده که باعث شناخت و درک بهتر از محیط پیرامون خود می‌شود که در این زمینه نهضت سواد آموزی گام‌های ارزشمندی پس از انقلاب اسلامی برداشته است.

وی افزود: صدور فرمان تأسیس نهاد فرهنگی، آموزشی نهضت سوادآموزی از سوی رهبر کبیر انقلاب در حالی صورت گرفت که در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، نهال نوپای انقلاب با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد و این حاکی از اهمیت علم و فرهنگ در اندیشه امام (ره) و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

در ادامه رئیس اداره نهضت سواد آموزی بیان کرد: آموزش دهندگان دلسوز، تلاشگر و بی­ ادعا برای دستیابی به عدالت آموزشی در بستر گسترده در راستای کمک به ریشه کنی بی‌سوادی در شهرستان فعالیت‌ها و اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند.

وی افزود: با ارگان‌های ذیربط در زمینه سواد آموزی تفاهم نامه‌هایی انجام شده و همکاران ما در دوره سواد، تحکیم و انتقال همه روزه در حال جذب و شناسایی بازماندگان از تحصیل هستند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر بیان کرد: اهمیت سواد و خواندن بسیار حائز اهمیت است، فرشته وحی در زمان نزولش بر شبه جزیره عرب گفت: "اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَق" که نشان از اهمیت خواندن دارد و در آن جایی که در صدر اسلام از اسرا می‌خواستند که اگر چند نفر را باسواد کنند آزاد خواهند شد و خداوند در قرآن به علم و دانستن اشاره زیادی کرده است.

وی افزود: جامعه‌ای که صاحب علم باشد می‌تواند بر دنیا تسلط یابد و همه این اقتضاها ما را بر آن می‌دارد که به دنبال ریشه کنی بیسوادی باشیم.

این خطیب جمعه ادامه داد: مطالبه‌گری را به سمت سواد آموزی سوق دهید و ارگان‌هایی که با حوزه سواد تفاهم نامه دارند را پای کار بیاورید و ملزم هستند با شما همکاری داشته باشند و مردم را پای کار بیاورند و حوزه رسانه هم از ظرفیت خود در حوزه سواد آموزی استفاده کند.

انتهای خبر/
کد مطلب: 431037
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *