دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶
۰
معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

صنعت گردشگری می‌تواند مهاجرت معکوس به برخی از روستاها ایجاد کند

معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: با صنعت گردشگری می‌توانیم مهاجرت معکوس را به روستاهایی که بعضا خالی از سکنه شدند به وجود آوریم و تولید را دوباره رونق داده و بتوانیم اشتغال پایدار را با کمک مردم ایجاد کنیم.
صنعت گردشگری می‌تواند مهاجرت معکوس به برخی از روستاها ایجاد کند
صنعت گردشگری می‌تواند مهاجرت معکوس به برخی از روستاها ایجاد کند
به گزارش پهره؛ به نقل از فارس؛ مجتبی میرحسینی امروز  اظهار کرد: در پنج مسیر گردشگری بسته‌های سفر به صورت دو زبانه آماده کردیم که در اختیار آژانس های گردشگری سراسر کشور به ویژه استانهایی که گردشگر خارجی بیشتری دارند قرار دادیم.
معاون گردشگری میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: ایجاد دفاتر اطلاع رسانی مشترک با آژانس ها از اقدامات دیگری است که در دستور کار قرار گرفته تا نواقص را از حوزه دولتی به کمترین حد برسانیم  و نقص ما فقط دوری از مرکز و مراکز جمعیتی باشد که در آینده با ایجاد زیرساختهای قوی نسبت به آنچه در وضعیت موجود هست برسانیم. 
 این مسئول ادامه داد: باید این نواقص به حدی برسد که سرعت قطار به پنج ساعت برسد تا گردشگران تعطیلات آخر هفته خود را به سواحل چابهار و یا در دهانه غلامان و شهر سوخته و چاه نیمه سپری کنند. 
وی گفت: در سیستان و بلوچستان همه موضوعات گردشگری وجود دارد و شاید بتوان گفت که ظرفیتهای بیشتری از شمال کشور دارد. 
میرحسینی بیان کرد: در کویر هم کوهستان، هم تاریخ و تمدن و فرهنگ، هم تنها بندر اقیانوسی ایران که تنها جایی که میتوان موج سواری انجام داد هم گونه های مختلف جانوری، میوه های گرمسیری مثل پاپایا که فقط در سیستان و بلوچستان هست را داریم، ظرفیت های مردم شناسی بسیار متنوع، صنایع دستی مطلوب و شهره جهانی است که باعث میشود گردشگران با خاطره خوب سیستان و بلوچستان را ترک کنند.
معاون گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه گردشگری فرهنگی، ثبت جهانی شهر سوخته را داریم که معرفی این سایت جهانی و مثلث طلایی منطقه سیستان که شهر سوخته، کوه خواجه و دهانه غلامان و ایجاد اقامتگاه های محلی و بومگردی شرایطی را برای حضور گردشگران و به ویژه گردشگران خارجی که به اقامت در فضاهای سنتی علاقمه مندند فراهم میکند تا از این طریق اشتغال ایجاد شود. 
این مسئول یادآور شد: با صنعت گردشگری می‌توانیم مهاجرت معکوس را به روستاهایی که بعضا خالی از سکنه شدند به وجود آوریم و تولید را دوباره رونق و بتوانیم اشتغال پایدار را با کمک مردم ایجاد کنیم.
وی گفت: در حوزه کمربند گردشگری تفتان مهم ترین زیرساختهای آن راه بود که در جلسه شورای راهبردی گردشگری مصوب شد که تا پایان سال زیرساختهای لازم برای حضور گسترده گردشگران در کمربند گردشگری تفتان فراهم شود. 
میرحسینی تصریح کرد: اقامتگاه هایی بومگردی ویژه ای که در این مناطق در حال احداث و صدور پروانه بهره برداری است فرصت های ویژه ای را برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت فراهم میکند. 
معاون گردشگری استان افزود: در اثر جهانی کویر لوت هم برنامه های ویزه ای با همکاری سایر دستگاه ها برگزار میکنیم که  امکانات لازم را برای حضور گردشگران و کمپ های موقت برای اسکان گردشگران و ایجاد زیرساختها از جمله راه را برای بهره بردن از کویر لوت در گراغه و روستای شاه حسینعلی توسط دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع کویر لوت در حال انجام است که زمینه سازی و بستری فراهم کنیم که از ظرفیت کویر لوت هم بیشترین استافده و تورهای کویرنوردی را در آنجا دنبال کنیم.
این مسئول ادامه داد: در بخش گردشگری سلامت هم دانشگاه علوم پزشکی استان حضور خوبی داشته و بعضی از آژانس ها هم مجوز گردشگری سلامت و انتقال بیمار را دریافت کردند.
وی از ظرفیت گردشگری درمانی در بخش سلامت به لجن درمانی، گل فشان ها و چشمه های آب گرم در استان اشاره کرد و گفت: گردشگران حوزه سلامت از کشورهای همسایه به زاهدان مراجعه می‌کنند و از خدمات چشم پزشکی و سایر مراکز درمانی بهره مند می‌شوند.
میرحسینی خاطرنشان کرد: اجلاس آیورا در چابهار در سال گذشته با حضور نمایندگان کشورهای حاشیه خلیج فارس در تغییر نگاه و تثبیت نگاه ها به سیستان و بلوچستان بسیار مهم بود و همه مسئولان ملی را به این نتیجه رساند که این استان می تواند در سطح ملی بسیار اثرگذار باشد و تولید ثروت کند و از طرفی هم با ارتباطی که میتواند به عنوان دروازه ورودی از کشورهای حاشیه اقیانوسیه و شبه قاره هند داشته باشد می تواند موقعیت جهانی خودش را هم در منطقه ارتقا ببخشد. 
انتهای پیام/
کد مطلب: 5361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *