جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۴:۴۵
۰
در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر مطرح شد؛

وحدت جامعه اسلامی یک فریضه دینی واجب است

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: نیروهای مسلح و امنیتی و اطلاعات همگی تلاش دارند تا مردم در آسایش باشند و دچار مشکل نشوند و این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و قدر این امنیت را که حاصل تلاش این عزیزان است باید قدر بدانیم و از تلاش‌های آن ها تشکر کنیم
وحدت جامعه اسلامی یک فریضه دینی واجب است





به گزارش پایگاه خبری پهره حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی در خطبه‌های نماز جمعه در بین نمازگزاران در مصلی فاطمه الزهرا(س) در ایرانشهر بیان کرد: خودم و شما خواهران و برادران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم.

وی با بیان اینکه در قرآن آمده که گرامی‌ترین افراد در نزد خداوند اهل تقوا هستند، افزود: پیامبر خدا (ص) فرموده‌ همه پیش خدا مثل دندانه‌های شانه هستند مگر در تقوا و ارزشمندی.

این خطیب جمعه با بیان اينکه اسلام به تقوا است، اضافه کرد: مناسبت پیش رو هفته نیروی انتظامی بوده و این روز را به ماموران فراجا تبریک عرض می‌کنیم.

وی عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی در حوزه امنیت است و این عزیزان باید پشتیبان و مرجع افراد جامعه باشند.

حجت الاسلام بزمانی تصریح کرد: به تعبیر امیرالمومنین (ع) نیروهای مسلح همچون دژ مستحکم و پناهگاه مردم هستند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی، نیروی سپاه، ارتش و نیروهای امنیتی و اطلاعات همگی تلاش دارند تا مردم در آسایش باشند و دچار مشکل نشوند و این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و قدر این امنیت را که حاصل تلاش این عزیزان است باید قدر بدانیم و از تلاش‌های آن ها تشکر کنیم.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: نیروی انتظامی خدمات متنوعی دارد و از مسائل امنیت تا حوزه خدمات رسانی مانند صدور گذرنامه، زاد و ولد، جنگ و نزاع بین افراد و در حوزه‌های مختلف را ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: یک نکته که قابل توجه بوده این است که در کار نیروی انتظامی هم باید مردم مشارکت داشته باشند و اگر دشمن قصد آشوب را دارد هوشیاری مردم و نیروی نظامی و انتظامی در توطئه های دشمنان موثر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بزمانی بیان کرد: در دیدار مسئولین با مقام معظم رهبری ایشان دو نکته را فرموده‌اند که یکی در رابطه با اتحاد امت اسلامی بوده و چرا امت اسلامی به این اتحاد نیازمند است و در حقیقت رهبری منظومه فکری دارد که همه سخنرانی‌هایشان به هم پیوسته می‌باشد. 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ دلایل اتحاد را بیان می‌کنند که اتحاد جامعه اسلامی یک توصیه اخلاقی نیست بلکه فریضه دینی و واجب بوده و اگر کسی خلاف این را عمل کند کار خلافی را انجام داده است و دومی وحدت یک امر تاکتیکی نیست لذا یک امر اصولی و هم افزایی جامعه اسلامی بوده که با این هم افزایی قوت اسلام نمایان می‌شود و با همین قدرت دشمن از شما واهمه و ترس خواهد داشت حتی مدعیانی مثل آمریکا هم سنگ شیعه و سنی را به سینه می‌زند و این دور بودن‌ها و فاصله‌ها باید نیز کم شود و سوء تفاهم‌ها کنار رود.

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: نکته شاخصی که مقام معظم رهبری  در مورد اتحاد فرمودند مسئله فلسطین است که در همین سخنرانی اخیر رهبری گفتند مسئله قید و غضبی که رژیم صهیونیستی دارد به خاطر همین مطالباتی است که نیل تا فرات را غصب کند چون در مقابلش ایستادند و دلایل از بین رفتن رژیم صهیونیستی هم روشن است و از ۲۳ سال انتفاضه الاقصی به این جمع بندی می‌رسیم که رژیم صهیونیستی در حال از بین رفتن است و از ۶ مهر سال ۱۳۷۹ شروع شد و ۴ سال هم طول کشید که در آن فضا تا به امروز ما به روشنی می‌بینیم که خود فلسطینی‌ها اتحاد آنها بیشتر شده و مردم برای نجات فلسطین آمده‌اند.

وی گفت: امروز مسلح شدن کرانه باختری را شاهد هستیم و امروزه در واقع جریان مقاومت و فلسطینی‌ها مسلح به موشک شدند و فروپاشی خودشان خبر می‌دهند و اعلام فروپاشی رژیم در درون به وجود آمده و ارتش صهیونیستی حاضر نیستند حتی یک سوم اعضای آنها به رژیم صهیونیستی بپیوندند و حدود ۶۰ درصد کسانی که در اسراییل هستند گفتند که اگر فرصتی باشد از آن‌جا مهاجرت می‌کنیم.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: بیستم مهر روز ملی کاهش بلاهای طبیعی بوده و ایران جز ده کشوری که این حوادث و بلاهای طبیعی در آن زیاد است که در قسمت مخاطرات طبیعی از ۴۰ مخاطره‌ای که در جهان وجود دارد که ۳۱ مخاطره در ایران اتفاق می‌افتد و ایران جز سه کشور در مسئله مخاطرات است.

وی اضافه کرد: در واقع باید به جهت مقابله با بلاهای طبیعی فرهنگ سازی صورت گیرد و مدیریت بحران به آن بپردازد و در جهت پیشگیری از این بلاها باید در دستور کار قرار بگیرد و پاسخگویی و بهبودی در حوزه مدیریت بحران را انشاالله شاهد باشیم.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430688
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *